Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro
Victor Ponta a tinut sa explice vineri de ce si-a lasat barba. "Am promis, sa nu ma rad, pana cand nu este aprobat Masterplanul", a declarat seful guvernului dupa semnarea unei finantari europene de aproape 10 miliarde de euro.
Cum mai bine de jumatate din bani sunt pentru autostrazile din masterplan, premierul a aparut la eveniment proaspat barbierit. Sprijinindu-se in doua carje, Ponta a parut jovial la intalnirea cu comisarul pentru politici regionale, Corina Cretu. Evenimentul este unul important pentru Romania. Tara noastra primeste de la Uniunea Europeana 9.5 milioane de euro, fonduri nerambursabile.
Mai bine de jumatate din bani vor fi folositi la constructia autostrazilor prevazute in Masterplanul pentru Transporturi.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Inainte de a pleca din tara i-am spus domnului ministru Rus in traditia unor altor politici cunoscuti, imi las barba si nu ma mai rad pana nu se aproba masterplanul. Iata ca s-a aprobat, ca fara masterplan nu puteam sa avem programul operational", a spus Ponta.
Aproape 7 miliarde de euro ne va da Uniunea Europeana pentru constructia de autostrazi. Romania trebuie sa mai puna de la buget, 2,5 miliarde de euro. Alte state Europene sunt cu mult inaintea noastra, spune Corina Cretu, care a dat exemplu Spaniei.
Bruxellesul ne da bani sa-i ajungem din urma pe altii. Totul este sa reusim sa-i luam pe toti. Potrivit masterplanului lucrarile ar trebui sa inceapa in 2017.
Autostrada Sibiu-Pitesti este considerata de Uniunea Europeana prioritatea zero a Romaniei. Costa 2 miliarde de euro, adica 17 milioane de euro pe kilometru. Europenii ne indeamna apoi sa construim Bacau-Pascani, cu 7,5 milioane pe kilometru.
Urmeaza Targu Neamt-Iasi-Ungheni, cu 10 milioane pe kilometru, Sibiu-Brasov, cu 8 milioane de euro kilometrul, Suplacu de Barcau-Bors si tronsonul Nadasel - Suplacu de Barcau. In 2017 ar mai incepe lucrarile si la Pitesti-Craiova.