Portul Constanța a urcat cinci poziții în clasamentul european. Cât a pus la dispoziție UE pentru îmbunătățirea acestuia

×
Codul embed a fost copiat

Portul Constanța a urcat cinci poziții în clasamentul european într-un an dificil cu blocaje în traficul maritim de mărfuri cauzate de războiul din Ucraina.

Iar șansele să avanseze cresc odată ce terminalul, care este acum în construcție, va fi deschis. Cu o investiție de 75 de milioane de euro din Emiratele Arabe Unite, portul va putea primi din nou ferryboat-uri, iar navele vor fi descărcate mult mai repede.

Portul Constanța a urcat pe locul 11

Dintre porturile Uniunii Europene, cel din Constanța a avut a doua cea mai intensă activitate, anul trecut. Potrivit Eurostat, traficul de mărfuri de la noi a urcat cu 26% față de 2020. Cu toate că, la distanță mare de Rotterdam, Antwerp și Hamburg, care se mențin pe primele poziții, Constanța a urcat pe locul 11, la nivel european, de pe 16. Peste 49 de milioane de tone de mărfuri au trecut pe la noi.

Adina Vălean, comisarul european pentru transport: Suntem într-un context în care, un port, cum este Constanța, este foarte important pentru că este plasat strategic pe ceea ce înseamnă noile rute de comerț pentru Ucraina, Moldova și pentru Marea Neagră. Ce va face cu această poziție geostrategică, depinde numai de portul Constanța”.

Noul terminal, care se va întinde pe 16 hectare, ar urma să îmbunătățească traficul. Va avea dane pe doi kilometri și va putea adăposti câteva mii de containere.

Citește și
port constanta
Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța

Cosmin Cârstea, CEO operator portuar:Va solidifica poziția noastră geostrategică ca poartă de intrare de Est a Europei unde fluxurile de mărfuri vor veni din Asia, din Orientul Mijlociu, într-un mod mult mai eficient, nu doar pentru România, Moldova, Ucraina, Serbia, ci și pentru Ungaria, Austria și Germania”.

Cu ajutorul noilor investiții, aici, vor putea acosta ferryboat-uri. Pe ele vor veni camioane din Turcia încărcate cu marfă. De aici, marfa va pleca spre alte destinații din Europa, iar timpul de livrare va fi chiar și cu două zile mai scurt. Și verificarea camioanelor va fi mai rapidă, de la patru pe oră, la 70, cu ajutorul unui scanner de tip „drive through”.

Sorin Petrec, manager de proiect:Scannerul va fi conectat direct la autoritățile vamale, astfel încât inspectorii vor avea instantaneu informația legată de mărfurile din containere”.

Acum, prin cele 131 de dane pe care le are Portul Constanța trec, în principal, cereale, minerale și containere.

Viorel Panait, directorul unui operator portuar:Noi avem în vedere creșterea capacității pentru produse lichide, pentru produse vrac, pe care le manevrăm deja și, în condițiile acestea, valorificând superior ceea ce avem ca experiență, ca și dotare, dar și infrastructura pe care o utilizăm, să creștem volumele de mărfuri care se tranzitează”.

Războiul din Ucraina a făcut ca portul Constanța să-și atingă capacitatea maximă, dar țara noastră poate accesa și fonduri europene destinate dezvoltării infrastructurii. Uniunea Europeană a pus la dispoziția României, Poloniei, Republicii Moldova și Ucrainei, un miliard de euro.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Doar războiul a reușit să facă CFR să mute vagoane care blocau Portul Constanța: Dacă aţi observat, în port au crescut copaci
Doar războiul a reușit să facă CFR să mute vagoane care blocau Portul Constanța: Dacă aţi observat, în port au crescut copaci

Port la mare nepăsare. Partea 2. Încă de acum 100 de ani portul Constanța a fost gândit că un port feroviar. Era un complex sistem cu sute de kilometri de linii de cale ferată şi triaje uriaşe, lăsat la cheie de comunişti înainte de revoluţie.

Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța
Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța

În condițiile unui trafic intens, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina, portul Constanța riscă să fie aproape sufocat din cauza unor probleme interne.

Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa
Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa

Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat cu containere de la începutul războiului din Ucraina.

VIDEO Incendiu la o navă aflată în Portul Constanța
VIDEO Incendiu la o navă aflată în Portul Constanța

Un incendiu a izbucnit, luni, la o navă aflată în Portul Constanţa, pentru stingerea acestuia pompierii intervenind cu mai multe autospeciale.

Furtună puternică la malul mării. Rafale de 60 km/h și valuri de peste 4 metri în larg
Furtună puternică la malul mării. Rafale de 60 km/h și valuri de peste 4 metri în larg

La malul mării este furtună puternică. Vântul bate cu rafale de peste 60 de kilometri pe oră, așa că toate manevrele în porturi au fost suspendate încă din zori.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.