Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa

×
Codul embed a fost copiat

Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat cu containere de la începutul războiului din Ucraina.

Sunt atât de multe nave încât există o listă de așteptare în largul litoralului românesc. Cele mai multe vapoare, încarcate cu mâncare, dar și alte bunuri, trebuiau să ajungă la Odesa, zonă înconjurată de marina rusă, potrivit analiștilor internaționali.

Adevărate blocuri de containere, înalte și de 13 metri, au apărut acum pe platforma Portului Constanța.

Containerele conțin haine, fructe și legume congelate, fructe de mare, electronice, dar și cherestea.

Sunt mărfuri care trebuiau să ajungă în Ucraina, dar monitorizarea prin satelit făcută de un site specializat în urmărirea navelor din toată lumea, demonstrează că portul ucrainean Odesa este ocolit de toate navele comerciale. Mai sunt doar cinci vapoare acostate la cheu, iar unul dintre acestea este American.

Citește și
politie
Un șofer a fost care nu a oprit la semnalul polițiștilor din Bacău a abandonat mașina și a fugit în pădure. Ce a urmat

Între timp, o publicație internațională care urmărește mișcările navelor militare a dat publicității o hartă cu blocada făcută de marina rusească. Sunt 14 nave de război, susțin jurnaliștii. Fregate, dar și nave specializate în desant.

Laurențiu Mironescu, comandant de navă: „Sunt fluxuri de marfă care sub o formă sau alta sunt împiedicate să ajungă la destinatar, destinatarii din Ucraina și originatori de fluxuri de marfă din Ucraina care vor să exporte.”

Viorel Panait, directorul unui operator portuar: „Ne confruntăm cu o problemă de logistică aceea de interconectare către spațiul ucrainean în condițiile în care noi ca parte a UE am dezvoltat aceste lucruri cu țintă către coridoarele europene, astfel încât Constanța să fie poarta UE. În aceste condiții trebuie să dăm dovadă de foarte multă creativitate, fantezie, pentru a putea găsi aceste rute de conectare cu Ucraina.”

Astfel se poate explica de ce în largul Portului Constanța sunt 21 de nave care așteaptă să fie descărcate, iar danele sunt aproape toate ocupate.

Într-un terminal din Portul Constanța sunt depozitate zeci de componente pentru o fermă de eoliene din Ucraina. Ar fi trebuie descărcate în Portul Odesa, dar din cauza războiului au ajuns la noi. Deocamdată nu se știe dacă și cum vor ajunge din nou în Ucraina.

Ca să ajungă totuși la destinație camioanele din Ucraina și Republica Moldova au nevoie de coridoare speciale. 16 companii sunt deja acceptate pentru a folosi drumul verde.

Florin Spătaru, ministrul Economiei: „Sunt camioane care aşteaptă în vămi şi sunt ceva probleme în portul Constanţa şi noi, Ministerul economiei, am făcut demersuri către toate autorităţile pentru a putea să fluidizam un astfel de trafic.”

Adriana Calapis, director în cadrul Ministerului Transporturilor: „Au venit cu solicitarea ca să poată să își ducă marfa, nemaiputând duce de la Odesa la Chișinău, au venit cu varianta ca toată marfa să vină prin portul Constanța, să meargă spre Chișinău.”

Portul Constanţa primește în mod normal pe an 67 de milioane de tone de mărfuri. Autoritățile anunță că traficul s-a dublat în această perioadă.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Un șofer a fost care nu a oprit la semnalul polițiștilor din Bacău a abandonat mașina și a fugit în pădure. Ce a urmat
Un șofer a fost care nu a oprit la semnalul polițiștilor din Bacău a abandonat mașina și a fugit în pădure. Ce a urmat

Un bărbat din comuna Răcăciuni a fost reţinut de poliţişti după ce a fost depistat conducând un autoturism în stare de ebrietate şi fără a deţine permis de conducere, a informat, luni, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Bacău.

 

Doi bărbaţi au dat spargerea într-o casă din Arad și au furat banii ținuți sub o pernă. Cu ce sumă au fugit
Doi bărbaţi au dat spargerea într-o casă din Arad și au furat banii ținuți sub o pernă. Cu ce sumă au fugit

Doi bărbaţi au fost arestaţi preventiv după ce au intrat noaptea în locuinţa unei persoane din Milova, judeţul Arad, şi, prin ameninţări, au furat peste 10.000 de lei, bani pe care victima îi ţinea sub perna pe care dormea.

Vasile Bănescu: „A reflecta la Naşterea lui Hristos nu e chiar totuna cu a vâna reduceri. Vine Crăciunul, nu apocalipsa”
Vasile Bănescu: „A reflecta la Naşterea lui Hristos nu e chiar totuna cu a vâna reduceri. Vine Crăciunul, nu apocalipsa”

Vasile Bănescu, fostul purtător de cuvânt al Patriarhiei Române, îndeamnă ca în aceste zile să nu ne raportăm greşit la sărbătoarea creştină, să reflectăm la Naşterea lui Hristos.

Recomandări
Președintele Klaus Iohannis l-a desemnat premier, din nou, pe Marcel Ciolacu. Liderul PSD: ”Trăim vremuri complicate”
Președintele Klaus Iohannis l-a desemnat premier, din nou, pe Marcel Ciolacu. Liderul PSD: ”Trăim vremuri complicate”

Așa cum era de așteptat, președintele Klaus Iohannis l-a desemnat premier, din nou, pe liderul PSD Marcel Ciolacu, propus de coaliția PSD-PNL-UDMR-minorități.

Cine este Crin Antonescu, susținut la președinție. Discursul din 2012, când a fost președinte interimar în locul lui Băsescu
Cine este Crin Antonescu, susținut la președinție. Discursul din 2012, când a fost președinte interimar în locul lui Băsescu

În perioada 10 iulie 2012–31 august 2012, Crin Antonescu a fost președinte interimar al României, în urma suspendării din funcție a președintelui ales Traian Băsescu de către Parlament.

Surse: Cum va explica guvernul Ciolacu 2 bugetarilor că nu le va mări salariile anul viitor. Fraza oficială pregătită deja
Surse: Cum va explica guvernul Ciolacu 2 bugetarilor că nu le va mări salariile anul viitor. Fraza oficială pregătită deja

Prin măsurile necesare reducerii deficitului bugetar imens, care amenință viitorul întregii economii se numără și înghețarea salariilor bugetarilor, după doi ani de valuri de majorări.