Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa

×
Codul embed a fost copiat

Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat cu containere de la începutul războiului din Ucraina.

Sunt atât de multe nave încât există o listă de așteptare în largul litoralului românesc. Cele mai multe vapoare, încarcate cu mâncare, dar și alte bunuri, trebuiau să ajungă la Odesa, zonă înconjurată de marina rusă, potrivit analiștilor internaționali.

Adevărate blocuri de containere, înalte și de 13 metri, au apărut acum pe platforma Portului Constanța.

Containerele conțin haine, fructe și legume congelate, fructe de mare, electronice, dar și cherestea.

Sunt mărfuri care trebuiau să ajungă în Ucraina, dar monitorizarea prin satelit făcută de un site specializat în urmărirea navelor din toată lumea, demonstrează că portul ucrainean Odesa este ocolit de toate navele comerciale. Mai sunt doar cinci vapoare acostate la cheu, iar unul dintre acestea este American.

Citește și
accident
VIDEO. Un tânăr care conducea cu ”viteză amețitoare”, fără permis auto și băut, a încercat să fugă de poliție. Cum l-au prins

Între timp, o publicație internațională care urmărește mișcările navelor militare a dat publicității o hartă cu blocada făcută de marina rusească. Sunt 14 nave de război, susțin jurnaliștii. Fregate, dar și nave specializate în desant.

Laurențiu Mironescu, comandant de navă: „Sunt fluxuri de marfă care sub o formă sau alta sunt împiedicate să ajungă la destinatar, destinatarii din Ucraina și originatori de fluxuri de marfă din Ucraina care vor să exporte.”

Viorel Panait, directorul unui operator portuar: „Ne confruntăm cu o problemă de logistică aceea de interconectare către spațiul ucrainean în condițiile în care noi ca parte a UE am dezvoltat aceste lucruri cu țintă către coridoarele europene, astfel încât Constanța să fie poarta UE. În aceste condiții trebuie să dăm dovadă de foarte multă creativitate, fantezie, pentru a putea găsi aceste rute de conectare cu Ucraina.”

Astfel se poate explica de ce în largul Portului Constanța sunt 21 de nave care așteaptă să fie descărcate, iar danele sunt aproape toate ocupate.

Într-un terminal din Portul Constanța sunt depozitate zeci de componente pentru o fermă de eoliene din Ucraina. Ar fi trebuie descărcate în Portul Odesa, dar din cauza războiului au ajuns la noi. Deocamdată nu se știe dacă și cum vor ajunge din nou în Ucraina.

Ca să ajungă totuși la destinație camioanele din Ucraina și Republica Moldova au nevoie de coridoare speciale. 16 companii sunt deja acceptate pentru a folosi drumul verde.

Florin Spătaru, ministrul Economiei: „Sunt camioane care aşteaptă în vămi şi sunt ceva probleme în portul Constanţa şi noi, Ministerul economiei, am făcut demersuri către toate autorităţile pentru a putea să fluidizam un astfel de trafic.”

Adriana Calapis, director în cadrul Ministerului Transporturilor: „Au venit cu solicitarea ca să poată să își ducă marfa, nemaiputând duce de la Odesa la Chișinău, au venit cu varianta ca toată marfa să vină prin portul Constanța, să meargă spre Chișinău.”

Portul Constanţa primește în mod normal pe an 67 de milioane de tone de mărfuri. Autoritățile anunță că traficul s-a dublat în această perioadă.

Articol recomandat de sport.ro
Relație bazată pe "practici sadomasochiste". Starul francez Dimitri Payet, acuzat de Larissa Ferrari. Dezvăluirile sunt șocante
Relație bazată pe "practici sadomasochiste". Starul francez Dimitri Payet, acuzat de Larissa Ferrari. Dezvăluirile sunt șocante
Citește și...
VIDEO. Un tânăr care conducea cu ”viteză amețitoare”, fără permis auto și băut, a încercat să fugă de poliție. Cum l-au prins
VIDEO. Un tânăr care conducea cu ”viteză amețitoare”, fără permis auto și băut, a încercat să fugă de poliție. Cum l-au prins

Un tânăr de 22 de ani care conducea un autoturism sub influența alcoolului, deşi nu avea permis auto, a refuzat să oprească la semnalele poliției din Suceava și a încercat să scape de agenți.

Reguli stricte de 1 Mai în Delta Dunării. Amenzile pentru grătar sau muzică dată tare ajung la 10.000 de lei
Reguli stricte de 1 Mai în Delta Dunării. Amenzile pentru grătar sau muzică dată tare ajung la 10.000 de lei

Dacă plănuiți să petreceți 1 mai în Delta Dunării, țineți cont de regulile pentru zona protejată altfel veți plăti amenzi mari.

Vremea capricioasă a afectat plantaţiile de căpșuni. Unii agricultori se văd nevoiţi să își pună culturile la adăpost
Vremea capricioasă a afectat plantaţiile de căpșuni. Unii agricultori se văd nevoiţi să își pună culturile la adăpost

Vremea capricioasă și episoadele recente de iarnă în aprilie au afectat plantaţiile de căpșuni. Drept urmare unii agricultori se văd nevoiţi să își pună culturile la adăpost.

Recomandări
Dezastru în vestul țării. Viiturile puternice au distrus sute de gospodării: „Era nămolul până la genunchi”
Dezastru în vestul țării. Viiturile puternice au distrus sute de gospodării: „Era nămolul până la genunchi”

Este o primăvară nebună. În doar 24 de ore ploile au făcut prăpăd. În Caraș-Severin, peste 100 de gospodării au fost inundate, după o viitură puternică.

Va adopta președintele SUA, Donald Trump, o atitudine mai dură față de Rusia? Ce spun analiștii
Va adopta președintele SUA, Donald Trump, o atitudine mai dură față de Rusia? Ce spun analiștii

Va adopta președintele american o atitudine mai dură față de Rusia? Aceasta este întrebarea după întâlnirea față în față de la Vatican a preşedintelui american cu Volodimir Zelenski.

Ce pedeapsă riscă George Simion în cazul scrisorilor personalizate. Reacția AUR după ce cazul a ajuns în atenția Parchetului
Ce pedeapsă riscă George Simion în cazul scrisorilor personalizate. Reacția AUR după ce cazul a ajuns în atenția Parchetului

Scrisorile trimise românilor de George Simion încep să-i facă probleme candidatului AUR la alegerile prezidențiale