Portul Constanța a intrat în reparații, pentru a putea prelua cantitățile uriașe de marfă, în special cereale, din Ucraina.

Abia acum autoritățile au început să curețe șinele năpădite de buruieni, de arbuști și chiar de copaci. Lucrările pe 14 kilometri ar trebui să fie gata în cinci luni.

În portul Constanța, muncitorii degajează calea ferată. Au fost scoase șinele, dar și traversele vechi, iar într-o anumită zonă au fost scoși copacii care blocau calea ferată.

Cu bani din fondul de rezervă al Guvernului, 35 de linii de cale ferată, adică 14 kilometri din portul Constanța, vor fi reparate, potrivit ministrului Transporturilor. Întâi, e nevoie de curățarea lor de vegetația crescută peste tot.

Apoi, 700 de vagoane ruginite trebuie luate de acolo. Aproape jumătate dintre ele sunt atât de degradate, încât nu pot fi tractate pe calea ferată. Vegetaţia a năpădit totul, aşa că muncitorii vor avea mult de lucru.

Curăţarea zonei va dura aproape cinci luni. Trebuie eliberate cât mai repede șinele, pentru a prelua transporturile spre și dinspre Ucraina. Toate porturile de la Marea Neagră ale ţării vecine sunt blocate de ruși.

Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi: „Ucraina preferă ruta de sud prin România, este și mai aproape, este și o rută naturală. Există limitări de capacitate. Identificăm o listă de proiecte de infrastructură necesare sau chestiuni legate de echipamente, ca, de exemplu, numărul de barje. E nevoie de mai multe barje pe canalul Dunării”.

Presiunea pe portul Constanța va continua să crească. Douăzeci de milioane de cereale sunt blocate în Ucraina din cauza războiului și e nevoie de evacuarea lor înainte de noua campanie de recoltare. Dacă ar fi transportată pe cale rutieră, toată marfa ar încăpea în 800.000 de camioane.