Porțiunea care ar urma să conecteze A1 de A2 a rămas mult în urmă. Sunt zone întregi fără asfalt. Ce spun constructorii
Deși responsabilii de la Transporturi au promis că până la finalul acestui an se va circula în regim de autostradă de la Craiova la Constanța, șoferii mai au de așteptat.
Lucrările la șoseaua de viteză care înconjoară Capitala și care ar urma să se ne scape de aglomerația care se formează pe actuala Centură sunt întârziate.
Porțiunea care ar urma să conecteze A1 de A2 a rămas mult în urmă.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
Cu muncitori împrăștiați pe șantier, singura porțiune lipsă care ar urma să facă legătura dintre Autostrada București-Pitești și Autostrada Soarelui are zone întregi fară asfalt.
În multe locuri, nu au fost terminate conexiunile cu localitățile din jur, iar în zona pasajelor și podurilor lipsesc piloni sau nu au fost montate plăcile de beton.
Lotul de aproape 18 km începe în Joița și ar urma să se termine în Bragadiru.
De la intersecția cu Autostrada A 1 București -Pitești, lucrările la noua autostradă de Centură a Capitalei se opresc pentru moment la Țegheș, o localitate din județul Ilfov, Com Domnești, cu o populație de 1500 de locuitori, conform ultimului recensământ. Aici ar urma să fie contruit un pasaj, însă pentru moment nu s-a făcut nicio săpătură. De aici, drumul de mare viteză continuă până la intersecția cu Autostrada Soarelui.
Familie din localitate: ”Se lucrează foarte prost . E praf peste tot. Plus că sunt cei mai în urmă. Suntem de atâția ani aici, numai praf, numai zgomot, suntem sătui de așa ceva. Toate tronsoanele sunt gata”.
Drumul de mare viteză ar fi un câştig pentru șoferii care vin din centrul țării și vor să ajungă la vamă sau la Constanța, fără să mai intre pe actuala Centură.
În sud, acum se poate circula doar pe 33 de kilometri dintr-un total de 52.
Davide Peş Director Executiv Constructor: ”Sunt zone puţin mai sensibile unde am avut probleme MUSCĂ există o posibilitate de deschidere și fără pasajul acesta , pentru că există o rută ocolitoare pe unde putem să le dăm acces locuitorilor”.
Optimist a fost însă şi ministrul Transporturilor, care a promis încă de anul trecut că legătura cu Autostrada Soarelui va fi gata.
Sorin Grindeanu , Ministrul Transporturilor: ”Eu îmi doresc ca anul acesta la sfârșit să se poată merge de la Craiova la Constanța și e ţinta noastră pe care o monitorizăm foarte atent”.
În schimb, reprezentanții asociațiilor de profil cred că lucrările ar putea să fie gata abia în primăvara anului viitor.
Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Nu o să fie gata toți cei 18 kilometri în acest an lucru acesta este evident pentru toată lumea. Grecii au nevoie să termine două pasaje care nu sunt începute”.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: ”În cazul în care sunt întârzieri și se calculează penalizări de 0,1 la sută pe zi mergând până la 15 la sută din valoarea contractul. La final pentru că poți să calculezi câte zile de întârziere au avut”.
Conform contractului lotul trebuia să fie gata de anul trecut. Întreaga Autostradă A0 ar urma să fie gata în 2026.
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, autostrada A2, constructori, autostrada a1, lot,
Dată publicare:
10-09-2024 19:26