Plăți rapide și eficiente pentru șoferi. Bucureștiul își digitalizează sistemul de parcare
Capitala României își digitalizează sistemul de parcare. Vor fi montate primele aparate la care șoferii pot plăti pentru orele în care au staționat.
Până la finalul anului vor apărea și primele parcări publice cu barieră. Între timp, mulți au strâns teancuri de amenzi pentru că nu au folosit aplicațiile recomandate de autoritățile locale.
Un singur șofer a reușit să adune anul acesta nu mai puțin de 152 de amenzi pentru că nu a plătit după ce a parcat. În total are de dat peste 30.000 lei.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Pe locul doi, un altul a procedat la fel de 125 de ori. Doar în Capitală au fost date în acest an peste 150 de mii de astfel de sancțiuni.
Șofer: „Astăzi a fost o excepție că am venit cu mașina la muncă, de obicei vin cu mijloacele de transport în comun pentru că nu găsești la ore de vârf nici la parcările cu plată nu găsești loc de parcare”
Șofer: „Găsesc repede aici. Și în general în București? A, în București nu discutăm, vorbesc de aici. În București foarte greu. Cum plătiți parcarea? Și online, dacă am cash, plătesc cash”
Conform Companiei Municipale Parking, majoritatea șoferilor preferă să plătească pentru parcare cu cardul și doar puțin peste 2% cu banii jos.
Cele mai multe locuri publice de parcare sunt în Capitală, aproximativ 20.000. Urmează Timișoara și Brașovul. Chiar și așa, tot nu ajung.
Pe lângă locurile publice de parcare, în Capitală sunt peste 220.000 de locuri de reședință. Dacă vorbim de mașinile înmatriculate în București, numărul acestora depășește 1,5 milioane. Asta ar însemna un loc de parcare la 6 de autoturisme. Asta dacă nu luăm în considerare mașinile înmatriculate în alte orașe, ale celor care lucrează sau studiază aici.
În Cluj-Napoca oamenii sunt deja obișnuiți cu parcometrele. O oră de parcare în centru costă 8 lei, în timp ce în celelalte zone este 3 lei. Uneori sistemul mai dă și erori.
Șofer: „Ar fi trebuit să plătesc 40 de lei. Am reușit să introduc doar 30 din 40. Și se pare că a fost ok. Se mai deschide bariera? Să sperăm!”
Șofer: „Prefer card, dar nu știu, nu tot timpul funcționează sistemul și atunci introduc cash că e mai ok așa pentru mine . Suntem în Cluj-Napoca. 8 lei nu e așa mult să lași mașina. Cred că ridicarea e mai scumpă”.
Și aici căutarea unui loc de parcare devine o provocare.
Șofer: „Foarte greu. Și aici când am intrat am așteptat 15 minute acolo că să intru. Destul de greu în centru și destul de scump.”
Conform unei analize realizate de compania Vegacomp Consulting, în România sunt aproape 1,3 milioane de locuri publice de parcare. Jumătate dintre orașele țării taxează parcarea și numai anul trecut au avut încasări de 340 de milioane de lei.