Pentru fiecare kilometru de autostradă, România a pierdut bani și timp și o bucată din istorie. Ancheta DNA

×
Codul embed a fost copiat

Acestea sunt suspiciunile procurorilor DNA care investighează dacă în timpul lucrărilor au fost distruse situri arheologice, unele de importanță internațională.

Asta s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcționari publici de la Transporturi și Cultură, de unde procurorii au început să ridice documente.

Una dintre construcţiile intrate în vizorul autorităţilor este Tronsonul Cernavoda - Medgidia de pe A2. Aici, în timpul lucrărilor, muncitorii ar fi distrus pur şi simplu cu buldozerele valul de piatră, un monument istoric ce dată din epoca medievală timpurie

Pe Autostrada Sibiu - Orăştie utilajele grele ar fi trecut cu lotul 2 şi 3 al Autostrăzii peste un sit din cultura Wiettenberg şi peste un mormânt aparţinând culturii Cotofeni.

Sunt doar câteva exemple de vestigii arheologice "sacrificate" cu bună ştiinţă pentru a face loc infrastructurii şi aşa precare.

Citește și
ambulanta noroi botosani
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor

Procurorii au bănuiala că s-ar fi falsificat documente astfel încât să arate fie că nu s-au descoperit vestigii istorice, fie că acestea au fost mutate din acel loc şi protejate. Totul s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcţionari din Ministerul Transporturilor şi al Culturii.

Dosarul este încă în lucru la DNA, iar procurorii au ridicat documente de la toate instituţiile care ar fi putut să fie implicate într-o eventuală activitate infracţională. De la Ministerul Culturii au fost solicitate documentele cu cercetările arheologice efectuate în perioada 2012-2013 pe acele tronsoane de autostrada.

Ministerul Transporturilor spune că pe cele 3 tronsoane au fost identificate 11 vestigii şi ca toate au fost protejate. La fel susţin şi reprezentanţii companiei, care au oferit consultanta arheologică pentru construcţia lotului 3 din Autostrada Sibiu - Orăştie.

Constructorii STRACO, MAX BOEGL şi SALINI IMPREGILO, cei care au lucrat pe aceste tronsoane, au refuzat să comenteze situaţia.

Neoficial, reprezentanţii din România ai companiei Max Boegl ne-au transmis că toate lucrările au fost făcute cu respectarea legii.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Ce a omis Dăncilă când a făcut bilanțul. Zero autostrăzi, inflație tot mai mare
Ce a omis Dăncilă când a făcut bilanțul. Zero autostrăzi, inflație tot mai mare

La 6 luni de guvernare, premierul Viorica Dăncilă şi-a făcut bilanțul. Un tablou care arată creşteri pe toată linia - de salarii, pensii şi investiţii. Specialiştii spun însă că premierul a omis să vorbească despre creşterea preţurilor.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.