Pentru fiecare kilometru de autostradă, România a pierdut bani și timp și o bucată din istorie. Ancheta DNA
Acestea sunt suspiciunile procurorilor DNA care investighează dacă în timpul lucrărilor au fost distruse situri arheologice, unele de importanță internațională.
Asta s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcționari publici de la Transporturi și Cultură, de unde procurorii au început să ridice documente.
Una dintre construcţiile intrate în vizorul autorităţilor este Tronsonul Cernavoda - Medgidia de pe A2. Aici, în timpul lucrărilor, muncitorii ar fi distrus pur şi simplu cu buldozerele valul de piatră, un monument istoric ce dată din epoca medievală timpurie
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
Pe Autostrada Sibiu - Orăştie utilajele grele ar fi trecut cu lotul 2 şi 3 al Autostrăzii peste un sit din cultura Wiettenberg şi peste un mormânt aparţinând culturii Cotofeni.
Sunt doar câteva exemple de vestigii arheologice "sacrificate" cu bună ştiinţă pentru a face loc infrastructurii şi aşa precare.
Procurorii au bănuiala că s-ar fi falsificat documente astfel încât să arate fie că nu s-au descoperit vestigii istorice, fie că acestea au fost mutate din acel loc şi protejate. Totul s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcţionari din Ministerul Transporturilor şi al Culturii.
Dosarul este încă în lucru la DNA, iar procurorii au ridicat documente de la toate instituţiile care ar fi putut să fie implicate într-o eventuală activitate infracţională. De la Ministerul Culturii au fost solicitate documentele cu cercetările arheologice efectuate în perioada 2012-2013 pe acele tronsoane de autostrada.
Ministerul Transporturilor spune că pe cele 3 tronsoane au fost identificate 11 vestigii şi ca toate au fost protejate. La fel susţin şi reprezentanţii companiei, care au oferit consultanta arheologică pentru construcţia lotului 3 din Autostrada Sibiu - Orăştie.
Constructorii STRACO, MAX BOEGL şi SALINI IMPREGILO, cei care au lucrat pe aceste tronsoane, au refuzat să comenteze situaţia.
Neoficial, reprezentanţii din România ai companiei Max Boegl ne-au transmis că toate lucrările au fost făcute cu respectarea legii.
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, ancheta, istorie, pagube, ilegalitati,
Dată publicare:
28-08-2018 23:15