Satui sa astepte dupa autoritati, investitorii privati s-au apucat sa isi construiasca singuri sosele. Cum scapa de amenzi
Pentru ca nu avem drumuri si autoritatile sustin ca n-au bani pentru infrastructura, multi investitori privati isi construiesc singuri sosele ca sa-si poata pune in valoare investitiile.
In mod paradoxal, construirea ori asfaltarea unui drum sunt ilegale daca nu sunt facute de Primarie, Consiliul Judetean sau de Compania de Drumuri. Ca sa scape insa de amenzi, investitorii doneaza constructia autoritatilor.
Inaugurat recent, acest drum a fost construit in timp record si cu mult mai putini bani decat daca ar fi fost facut de autoritati.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dupa ce a investit 5 milioane de euro in 4 kilometri de drum si doua sensuri giratorii, compania belgiana a donat lucrarea autoritatilor. De ea au parte si locuitorii din Cernica si Fundeni, doua localitati care pana acum nu aveau iesire la autostrada"
Patrick Van Den Bossche, managing director al companiei: "Am putut construi drumul pentru ca este o investitie mare. Sunt 60 de hectare pe care se va construi un Centru Comercial in valoare de 110 milioane de euro. Cand ai astfel de cifre iti poti permite sa construiesti si drumul. "
Patrick spune ca exista investitori mai mici, care ar aduce bani frumosi in Romania, dar care nu au atata putere cat sa includa si drumurile in constructiile lor.
Patrick Van Den Bossche, managing director al companiei: "Daca autoritatile ar investi in infrastructura cu siguranta, 100% ar atrage mult mai multi investitori, absolut!"
Daca ar fi stat la mana autoritatilor, drumul n-ar fi fost construit niciodata, pentru ca nu sunt bani, au raspuns comod, responsabilii.
Aceeasi reteta a fost practicata si de constructorul unui parc de distractii care a legat cu un kilometru jumatate de drum soseaua principala de locul in care si-a realizat investitia.
Constructorul a putut face asta doar pentru ca s-a inteles cu autoritatile locale. Altfel, constructia si asfaltarea drumurilor in Romania, de investitori particulari sunt considerate ilegale.
Sofer: "Pai frate, iti rupi masina in doua in fiecare zi, gandeste-te ca eu ma duc la munca, ma intorc de la munca pe drumul asta."
Iata un drum pentru care dezvoltatorul nu s-a inteles cu autoritatile. E rupt si plin de cratere de mai bine de trei ani, cu toate ca duce spre un cartier plin cu 8.000 de oameni. Problema e ca locuintele sunt in judetul Ilfov, iar drumul in Bucuresti.
Sofer: "Tot cartierul sunt 5.000 de apartamente. Nu-i pasa nimanui pentru ca noi nu platim taxe si impozite pentru astia. Nici macar nu-l votam pe asta, cum il cheama de la 6, pe primar."
Daca pana in 2010 ansamblurile rezidentiale au asteptat ca statul sa le faca drumul de acces, acum tot mai multe proiecte imobiliare, comerciale sau industriale cuprind in planurile de dezvoltare si infrastructura - potrivit statisticilor din constructii.