PE vrea să interzică mașinile care au motoare cu ardere internă. Europarlamentar: ”Părerile au fost împărţite”
Industria auto din Europa s-ar putea schimba total din 2035.
Parlamentul European vrea să le interzică producătorilor de maşini din Uniune să mai fabrice autovehicule care au motoare cu ardere internă - adică cele care folosesc benzină, motorina, dar şi pe cele hibrid.
Conform proiectului cei din industrie ar trebui să se axeze exclusiv pe fabricarea de maşini electrice. Decizia finală va fi luată însă de Consiliul Europei.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Cu 339 de voturi pentru şi 249 împotriva, Parlamentul European a adoptat proiectul legislativ prin care propune interzicerea vânzării de vehicule noi care folosesc motoare termice din anul 2035. Acest lucru ar înseamnă să nu mai găsim pe piaţă maşini care merg cu benzină şi motorină, dar nici hibride.
Victor Negrescu, europarlamentar: "Părerile au fost împărţite. Larga majoritate a parlamentarilor îşi doresc o tranziţie care nu lasă pe nimeni în urmă. Procesul legislativ nu este finalizat. Urmează o negociere între parlamentul european şi statele membre şi împreună vom ajunge la o formă finală. Eurodeputaţii români au propus, ca şi amendamente, o perioadă de tranziţie mai mare pentru statele care au dificultăţi în a se adpata la aceste ţinte, asta înseamnă inclusiv resurse financiare suplimentare".
Au fost mulţi parlamentari din ţări cu o industrie auto puternică aşa cum este Germania, care s-au opus vehement. Aceştia spun că cea mai mare problemă în prezent o reprezintă costul unei maşini electrice noi. În plus au vorbit şi despre pierderea unor locuri de muncă. Au existat obiecţii referitoare la timpul mare de încărcare a bateriei, la lipsa infrastructurii şi la poluarea generată de acumulatori.
Frans Timmermans, prim-vicepreședintele Comisiei Europene: "Dacă vreți ca industria auto să producă mașini electrice la un preț accesibil, trebuie să vă asigurați că își vor concentra toată activitatea pe acest aspect. Nu va trebui să facem concedieri, ci să ne asigurăm că oamenii vor putea să se adapteze noilor locuri de muncă".
Deşi suntem în urma altor state şi la noi industria de auto electrice s-a dezvoltat.
Doar în ultimul an achiziţia de maşini electrificate s-a dublat. Avem înmatriculate în jur de 13 mii de maşini electrice - şi în jur de 1.000 de staţii de încărcare în toată ţara.
Adrian Mitrea, specialist auto: "În acest moment România poate fi parcursă din orice punct, plecând, până în orice punct de destinaţie, cu o maşină electrică oarecare. Deci nu mai există situaţia în care să spui: nu am priză pe traseu, nu am priză în oraş. Durează aproximativ o oră un plin - dar pot fi şi 25 de minute, poate fi şi o oră jumate, în funcţie de maşină, de staţie".
Acest proiect are mare impact asupra producătorilor de maşini sport, cu motoare de sute de cai putere. Deja Lamborghini şi Ferrari urmează să scoată şi modele electrice.