Orașul din România care va avea cursă directă spre New York. Când va fi efectuat primul zbor
La Cluj-Napoca se lucrează la prelungirea pistei aeroportului, pentru a putea permite aterizarea zborurilor intercontinentale. Astfel că orașul de pe Someș ar putea fi primul din România unde sunt operate curse directe spre New York.
Lucrările de deviere a Someșului și prelungire a pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj vor fi finalizate până în 2030-2032, a anunțat directorului general al aeroportului, David Ciceo.
„Ne bucurăm că se continuă devierea râului Someș. Unul din obiectivele principale ale Aeroportului este prelungirea pistei la 3.400 de metri. Astfel, vom avea posibilitatea să avem zboruri intercontinentale. După ce se finalizează devierea Someșului, odată cu inaugurarea pistei, vom avea și zbor Cluj - New York. Așadar, în aproximativ 8-10 ani vom avea zbor direct Cluj-New York”, a declarat David Ciceo, pentru Monitorul de Cluj.
Aeroportul din Cluj-Napoca ar urma să deservească 7 milioane de pasageri anual în 2035. Odată cu atingerea acestui prag, va fi construit și un nou terminal, care să acomodeze fluxul mai mare de călători. Până atunci, administrația și propune să extindă terminalul de plecări, cu co-finanțare din fonduri europene.
„Extindem terminalul de plecări, cu finanțare 50% fonduri europene. În viitor, pentru că în 2035 vom ajunge la circa 7 milioane de pasageri, vom face un terminal nou. Calea de rulare este în curs de execuție, având de asemenea 50% finanțare din fonduri europene. Mai avem și alte proiecte cu fonduri europene: deja ne-au sosit mașini de pompieri cu finanțare de 98%, avem aprobat un proiect de gard inteligent cu 98% fonduri europene, lucrăm la mai multe proiecte cu finanțare europeană”, a declarat David Ciceo.
România a avut curse transatlantice în anii 1990, cu decolare din București. La sfârșitul anilor '90, ruta București - New York avea escală în Satu Mare, iar în 1999, cursa București - Chicago avea două opriri: la Satu Mare și la Amsterdam. La începutul anilor 2000, Tarom a renunțat la cursele transatlantice, din lipsă de eficiență, scrie Europa Liberă.