O femeie care a plătit 3.000 € pentru o vacanță în Antalya spune că nu primește niciun răspuns din partea agenției Kusadasi
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului verifică agenția de turism „Kusadasi” după ce reprezentanții acesteia au cerut în instanță intrarea în insolvență.
Deși mai mulți clienți sunt îngrijorați pentru că nu știu ce se va întâmpla cu vacanța lor, managerii agenției au precizat că până pe 24 iulie pachetele turistice nu vor fi afectate. După această dată, fiecare situație va fi rezolvată individual. În același timp, reprezentanții agenției au cerut și ajutorul colegilor din piață pentru a prelua contractele deja semnate cu turiștii.
La scurt timp după ce agentia de turism Kusadasi a anunțat că a cerut intrarea in insolvență, fiind în imposibilitate de plată, Ministerul Economiei a anunțat că începe un control pentru a verifica situația operatorului economic.
Pe ușile agenției de turism au apărut anunțuri care îi informează pe oameni că, începând cu data de 20 iulie, programul cu publicul se desfășoară doar online. Potrivit declarațiilor reprezentanților agenției de turism, toate plecările, până la data de 24 iulie vor fi efectuate. După aceasta dată, situația diferă în funcție de turist și în funcție de procentul în care a fost achitat pachetul.
Oamenii sunt îndemnați să trimită solicitările pe mail.
Cu toate acestea, unii turiști se plâng că oricât au încercat să ia legătură cu reprezentanții agenției, aceștia nu au răspuns. În aceasta situație se afla și Ana, care a plătit pentru o vacanță în Antalya cu familia, la sfârșitul lunii august, 3.000 de euro.
Ana Tuculan, turist: „Nu au mai revenit cu niciun telefon și nici nu au mai răspuns, că am sunat pe toate telefoanele și de la București, și de la Sibiu. Am făcut o sesizare la OPC, le-am trimis lor e-mail, le-am trimis mesaj pe Facebook, pe WhatsApp. Noi banii ăștia îi strâgem în mult timp că să putem să le oferim copiilor ceva”.
Reprezentanții agentiei Kusadasi susțin că oamenii își vor primi banii înapoi pentru că agenția beneficiază de instrumente de garantare în valoare de 300.000 euro, care pot fi accesate după declararea, în instanță, a insolvenței.
Oamenii au reclamat probleme și în trecut, cu aceeași agenție. Valentina și soțul ei au avut programată vacanță anul trecut în august, în Tunisia. Cu 17 ore înainte de plecarea cu avionul au fost anunțați că vacanța va fi anulată. Întregul sejur costa în jur de 2.300 de euro, bani pe care au reușit să îi recupereze după ce au apelat la un avocat.
Valentina Bolache, turist: „A fost foarte interesant pentru că soțul nu mă credea, el încă își făcea bagajele. Întâi ne-au trimis e-mail și ne-au sunat pentru a se asigura că am primit mail-ul și să nu ne prezentăm la aeroport. Ni s-a anulat vacanța pe motive tehnice, ce înseamnă motive tehnice nu ni s-au dat detalii”.
Agenția de turism Kusadasi este una dintre cele mai mari și mai vechi agenții de turism din România, fiind înființată în 1998. În momentul de față, agenția are în derulare aproximativ 500 de pachete de servicii de călătorie.