O fabrică uriașă va fi construită în România, cu o investiție de 1,4 miliarde de euro. Va avea 8.000 de angajați
România devine un punct tot mai important pe harta producției auto europene. La Galați urmează să fie construită o uzină de baterii pentru mașinile electrice.
Investiția se ridică la aproape 1,4 miliarde de euro, și va genera 8.000 de locuri de muncă. Producția urmează să înceapă în 2026.
În primă fază, la Galați, se vor produce celule pentru beteriile folosite în industria automobilelor electrice, o premieră pentru țara noastră.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Compania belgiană spune, într-un comunicat, că acest proiect este important pentru aprovizionarea producătorilor din Europa cu baterii, China fiind cea care domină piața, în acest moment.
"Producția de baterii este crucială pentru UE datorită situației actuale a pieței în care China domină aprovizionarea cu baterii Li-ion. Sunt necesare mai multe capacități de producție în viitor pentru a satisface cererea europeană aflată în creștere."
Noshin Omar, președinte companie: "Piața tehnologiei este foarte competitivă și este un mare pas înainte, pentru noi, această nouă investiție."
Pe acest câmp, unde vedem că acum este cultivat porumb, până în 2026 va apărea o uzină de producție a bateriilor Litiu-Ion pentru autoturismele electrice. Vorbim despre o investiție de 1,4 miliarde de euro care, potrivit antreprenorilor, va genera 8.000 de locuri de muncă.
Romeo Marin, director de exploatare, Zona Liberă Galați: "Cele 60 de hectare vor fi concesionate pe o perioadă de 49 de ani, cu drept de prelungire încă 25 de ani."
Până în 2030, belgienii ar urma să construiască încă o uzină pentru reciclarea bateriilor și a echipamentelor electrice, cu o capacitate de 50.000 de tone pe an. Proiect care costă 200 de milioane de euro.
Ștefan Radu Oprea, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului: "Vorbim despre viitor. Despre un viitor verde pe care trebuie să îl împărțim. Dar și despre tehnologii noi, baterii pentru mașini.”
În plus, belgienii au semnat și un acord cu Universitatea Dunărea de Jos, pentru un program de cercetare în domeniul energiei regenerabile.