Topul mașinilor electrice vândute în România în 2023
Vânzările de mașini electrice sunt în creștere rapidă, iar vehiculele alimentate cu baterii reprezintă acum peste 13,4% din vânzările de mașini noi în Europa, potrivit cifrelor din primul trimestru al acestui an.
În Europa, Tesla Model Y nu numai că a fost cea mai bine vândută mașină electrică în luna martie, dar a fost și cea mai bine vândută mașină din Europa în aceeași perioadă.
Mașinile electrice sunt viitorul
Potrivit informațiilor de piață furnizate de JATO Dynamics, luna martie marchează prima dată când SUV-ul electric se află în fruntea clasamentului de la începutul anului, iar vânzările Tesla au reprezentat 22% din totalul înmatriculărilor de vehicule electrice cu baterii pentru primul trimestru.
Top 5 cele mai vândute mașini electrice în Europa
Cu toate acestea, Tesla nu este singura forță dominantă de pe piață. Iată care sunt cele mai bine vândute cinci mașini complet electrice în Europa până acum în acest an:
Dacia Spring
Având aproximativ aceleași dimensiuni ca și Volkswagen Up, Spring a fost prima mașină 100% electrică de la Dacia, marca de buget a Renault, și este unul dintre cele mai ieftine vehicule electrice din Europa.
Lansată doar cu volan pe stânga în martie 2020, mașina de oraș cu cinci uși, în care încap 4 adulți, poate parcurge cu o singură încărcare peste 200 km, scrie Euronews.com.
Cu un aspect robust la exterior, interiorul este luminos și aerisit, cu numeroase opțiuni inteligente de depozitare, iar portbagajul poate găzdui 290 de litri de bagaje.
Bateria de 26,8 kWh și dimensiunile reduse înseamnă că este ideală pentru oraș, dar dacă te aventurezi mai departe, te va purta cu plăcere pe autostrăzi.
Dar Spring nu este lipsită de defecte, iar ratingul de o stea obținut de mașină la testele de impact EuroNCAP ar putea fi un obstacol pentru unii.
Oferind o motorizare simplă, dar practică, cu emisii zero la un preț avantajos, este ușor de înțeles atracția.
Volkswagen ID.4
Atunci când Volkswagen a prezentat pentru prima dată ID.4, mulți au avut dificultăți în a înțelege rostul acestei mașini, având în vedere cât de bună era ID.3.
Dar, de-a lungul timpului, vânzările puternice ale ambelor mașini au dovedit că mulți s-au înșelat, iar acest crossover inteligent și confortabil a devenit o mașină de familie populară.
În ciuda faptului că împarte ampatamentul cu ID.3, în interior este surprinzător de spațios și există suficient spațiu în față și în spate, plus un portbagaj de dimensiuni bune care poate înghiți 543 de litri.
De asemenea, împărtășește același tablou de bord discret al modelului ID.3. Cumpărătorii pot alege între tracțiune spate sau integrală, împreună cu variantele de baterie de 52 sau 77 kWh. Există chiar și un echivalent Gti, numit ID.4 GTX. Autonomia variază între 353 și 525 km, în funcție de modelul ales.
Pe șosea, nu este cel mai memorabil de condus, dar oferă practicabilitate pentru familie și o autonomie decentă la un preț accesibil.
Volkswagen ID.3
ID.3 a fost prima dintr-o familie de mașini electrice de generație următoare cu sigla ID de la Volkswagen și a fost, probabil, cea mai importantă mașină lansată de companie de la Golf în 1974.
Totul este foarte curat și hi-tech, dar lipsa butoanelor fizice de pe panoul de bord nu va fi pe placul tuturor cumpărătorilor.
În față și în spate, există mult spațiu și o abundență de spații de depozitare. Portbagajul de 385 de litri nu face decât să contribuie la caracterul său practic. Pe șosea, este rafinat și echilibrat, iar bateria de 58 kWh a lui ID.3 este bună pentru o autonomie de aproximativ 418 km. ID.3 este un hatchback de familie decent, spațios, bine echipat și ușor de condus.
Tesla Model 3
Într-o perioadă în care aproape în fiecare zi apare câte o știre legată de Tesla, de la prăbușirea prețului acțiunilor până la rechemările în service privind siguranța, este ușor să pierdem din vedere care este misiunea principală a constructorului auto - să accelerăm tranziția lumii către energia durabilă și, probabil, cel mai important vehicul al lor pentru a realiza acest lucru este Model 3.
În interiorul spartan și futurist se află un singur ecran de tip "tabletă" în centrul planșei de bord, care găzduiește toate informațiile esențiale și face ca necesitatea comenzilor fizice să fie redundantă.
La bord se află, de asemenea, o multitudine de tehnologii, inclusiv sistemul Autopilot de la Tesla, conceput pentru a asista șoferii în cele mai dificile părți ale condusului. Pe șosea, este sprintenă, silențioasă și surprinzător de rapidă. Vine cu un rating de siguranță Euro NCAP de 5 stele în fiecare categorie.
Topul mașinilor electrice vândute în România în 2023
În România, autoturismele electrice au avut vânzări considerabile în primele trei luni din anul 2023, în creștere față de anul 2022.
Autoturismele electrice, hibride plugin și full hybrid au o cotă de piață de 20,2%, după primele trei luni din 2023. Mai exact, cu 7,4% față de cota deținută de motoarele diesel.
„Ca și în anul 2022, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2023, achizițiile din această categorie au crescut considerabil (+34,8%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+48,8%) şi a celor plug-in hybrid (+32,0%)”, precizează specialiștii Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Autoturismele 100% electrice mențin trendul crescător al anului 2022. În luna martie 2023, acestea au ajuns la o scădere de 2,4% față de luna similară a anului trecut. Totuși, la nivelul celor trei luni din 2023 au ajuns la o creștere de 48,8% față de anul precedent.
Și autoturismele plugin au cumulat volume semnificative, cu o creștere de 26,6% față de luna similară a anului trecut și una de 32,0% față de primele trei luni din anul 2022.
Mașinile Full Hybrid au avut o scădere de 10,8% față de luna martie 2022, dar o creștere de 23,6% față de primele trei luni ale anului anterior.
În topul preferințelor românilor privind mașinile electrice, cele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, Renault Megane sau Volskwage e-UP!.
Dacia Spring rămâne mașina electrică preferată de români, conform informațiilor furnizate de APIA. Rămâne de văzut dacă trendul rămâne același sau un alt autoturism electric îi va lua locul în topul preferințelor.
„În primele trei luni din acest an, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.559 unități și o creștere de 63,8% față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Renault Megane 217 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022, Volkswagen e-UP!, cu 184 unități, creștere de 132,9%, Tesla Model Y cu 142 unități, în creștere cu 688,9% și Tesla Model 3 cu 108 unități, în scădere cu 29,9% față de aceeaşi perioadă a anului 2022”, precizează reprezentanții APIA.
În privința autoturismelor Plug-in, cele 5 modele din top sunt, în ordine: Ford Kuga – 199 de unități, Mazda CX 60 – 91 de unități, Mercedes Benz GLE – 83 de unități, Renault Captur – 67 de unități, Volskwagen Tiguan – 67 de unități.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini electrice, tesla, probleme dacia spring,
Dată publicare:
08-06-2023 08:25