O barjă încărcată cu 1700 de tone de cărbune s-a scufundat în Portul Constanța.

În timpul operațiunilor de încărcare, docherii din terminalul de minereu au observat că ambarcațiunea se înclină la prova. Sperând să salveze situația, au decis să mute ambarcațiunea într-o altă dană a portului Constanța, pentru verificări. Sub ochii lor, însă, barja s-a scufundat în mai puțin de doua minute.

Cărbunii proveneau de la mine din Polonia și ar fi trebuit să ajungă în Serbia, cu un convoi. Încărcătura era asigurată.

Pentru că s-a scufundat chiar la cheu, traficul naval nu este afectat. Iar din punctul de vedere al unei posibile poluări efectele sunt minore.

Steluța Popescu, director Garda de Mediu Constanța: ,,Deocamdată colegii de la Apele Romane vor monitoriza zona vor face niște prelevări de probe și analize să vedem cum stăm. Norocul a fost că nava sau barja nu are propulsie prorprie și nu are combustibil. Având în vedere că totuși 1.500 de tone de cărbune au ajuns în apă se poate spune, pot interveni modificări ale compoziției apei tocmai de aceea trebuie făcute buletine de analiză”.

Pentru ca barja s-a scufundat chiar la cheu, traficul naval nu este afectat.

Dan Vasiliu, director institutul GeoEcomar Constanța: “Există unele riscuri, dar în acest caz riscurile sunt minore. În primul rând poate fi afectată turbiditatea apelor cu posibile efecte asupra habitatelor și din punct de vedere al chimismului riscurile sunt chiar minore”.

Autoritatea Navală Română a deschis o anchetă. Specialiștii iau în calcul două ipoteze: o defecțiune tehnică sau o greșeală din timpul operațiunilor de încărcare.