Noi detalii în cazul avionului întors pe Otopeni. Discuția pilotului cu turnul de control

×
Codul embed a fost copiat

Un avion Boeing al companiei irlandeze RyanAir care pornise spre Dublin a făcut cale-ntoarsă şi a zburat zeci de minute deasupra Capitalei, înainte de a reveni pe pistă.

În aeronavă se aflau 173 de pasageri şi unii dintre ei spun că ar fi auzit un zgomot puternic. Pilotul a crezut chiar că a atins pista cu coada aparatului de zbor. Zgomotul ar fi fost produs, însă,  de rostogolirea unor bagaje de cală, care nu au fost bine ancorate, spun surse din aviație.

Chiar în timpul decolării, sâmbătă, la ora 21 și 20, cei 173 de pasageri s-au speriat după ce au auzit un zgomot puternic în spatele avionului.

Pasager: "Am auzit la desprindere ceva precum o explozie de cauciuc. Am presupus prima dată că ar fi fost o anvelopă care ar fi explodat sau ceva. N-au spus decât că inginerii investighează dacă are vreo problemă că una din alarme s-a declanșat."

Îngrijorat, pilotul a luat legătură cu turnul de control având altă ipoteză: că ar fi atins cu coada aparatului de zbor fie pista, fie luminile de pe marginea ei.

Citește și
Bagaj elvețian
Canabis descoperit de angajații Aeroportului Henri Coandă în bagajul unui elvețian
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Pilot: „Luminile de la capătul pistei dacă ați putea... Dacă ar putea merge cineva să verifice dacă sunt anumite avarii la lumini?”

Turn: „Să verificăm luminile de la capătul pistei? E corect?”

Pilot: „Da, corect.”

Turnul de control a trimis imediat mașinile de control să verifice pista. Controlorii de trafic au revenit ulterior cu informații din zece în zece minute despre evoluția inspecțiilor.

Turn: „RyanAir am niște informații de la turn, sunteți gata să ascultați?”

Pilot: „Da.”

Turn: „Ați întrebat de luminile de la capătul pistei. Am verificat și pistă este ok. Verificăm și dincolo de ele pentru a vedea dacă sunt alte deteriorări.”

Turn:Mașina care este în verificări nu a găsit nimic până acum, încă mai caută. Va țin la curent.

Pilot: „Mulțumesc mult.”

Turn:Pista este verificată. Nu sunt urme, zgârieturi, nu au fost găsite lumini sparte așa că nu au putut găsit nimic. Nu au găsit nimic.”

Pilot: „Ok, recepționat.”

Controlorul de trafic a încercat apoi să afle care sunt motivele investigației.

Turn: „Suspectați o lovitură în coadă avionului? Corect?”

Pilot: „Da, este corect, suspectăm o lovitură în coadă avionului.”

Turn: „Pistă va fi pregătită pentru aterizarea voastră.”

Pilot: „Minunat.”

Totuși, pilotul a luat decizia să coboare la sol pentru a verifica aeronava, dar a apărut o problemă.

Pilot: „Avem probleme cu masa avionului. Suntem prea grei în acest moment. Trebuie să consumăm carburantul. Dacă ne puneți în așteptare, voi discuta cu căpitanul ce vom face exact. Dar trebuie să mai așteptăm.”

Turn:Cât timp estimați că veți sta în aer ca să consumați carburantul?”

Pilot: „15 de minute.”

Turn: „În aproape 10 minute cred că veți fi gata pentru aterizare. Unitățile de urgență vă vor aștepta.”

Turn: „Ai anumite solicitări specifice?”

Pilot: Totul este sub control.”

Aterizarea a avut loc fără probleme.

Ana State, purtător de cuvânt Otopeni: "Sub nicio formă n-a atins nu, nu! Au fost inspectate și pista și aeronava și acum pot să vă spun cu siguranță că n-a fost vorba de așa ceva. Probabil a fost o alertă la bord și aterizările astea se fac pentru motive de siguranță."

Pasager : "Pasagerii au fost mai nervoși, au vrut să coboare, s-au speriat. Doi i-am văzut chiar au coborât, au cerut asistență."

Surse din aviație spun că avionul ar fi putut avea o problemă cu bagajele din cală. Neancorate bine, acestea s-au răsturnat în timpul decolării. Dacă ar fi fost vorba de un palet greu sau bagaje cu masă mare, situația era gravă, spun experții.

Sorin Stoicescu, expert în aviația civilă: "Pot să producă mari probleme în timpul zborului. În funcție de cât de mare este bagajul poate afecta direcția și rulajul. Poate să denatureze evoluția zborului și să pună în pericol aeronava."

 Din fericire în acest caz nu au apărut probleme, astfel că aeronava a decolat după aproape două ore și a ajuns la Dublin fără incidente, la miezul nopții.

Reprezentanții companiei RyanAir au comentat situația, susținând că a fost vorba despre o „problemă tehnică.” În continuare redăm integral răspunsul companiei irlandeze:

"This flight from Bucharest to Dublin (9 Feb)returned to stand shortly after take-off in Bucharest due to a technical issue. Customers remained on board while Ryanair engineers inspected the aircraft and cleared it for service, and the flight operated to Dublin with a 1h 36min delay. Ryanair sincerely apologised to all customers affected by this delay.”


 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Panică la bordul unui avion Ryanair București-Dublin. Pilotul s-a întors din drum după un zgomot puternic
Panică la bordul unui avion Ryanair București-Dublin. Pilotul s-a întors din drum după un zgomot puternic

Incident aviatic cu semne de întrebare, vineri seară, pe aeroportul Henri Coandă din Bucureşti.

Canabis descoperit de angajații Aeroportului Henri Coandă în bagajul unui elvețian
Canabis descoperit de angajații Aeroportului Henri Coandă în bagajul unui elvețian

Polițiștii de frontieră au descoperit peste 50 de grame de canabis ascunse în bagajul unui pasager elvețian care a aterizat pe Aeroportul Henri Coandă.

Cortegiul funerar al Regelui Mihai, întâmpinat la Palatul Regal de peste 1000 de persoane:
Cortegiul funerar al Regelui Mihai, întâmpinat la Palatul Regal de peste 1000 de persoane: "Monarhia salvează România"

De la aeroportul Henri Coandă, cortegiul funerar l-a purtat pe Regele Mihai în locul copilăriei sale: Castelul Peleş din Sinaia. Pe drum, mii de oameni şi-au înclinat fruntea şi au spus o rugăciune în gând pentru ultimul monarh al României.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.