Capitala va fi modernizată. Va avea zece mari căi de acces
Ministerul Transporturilor vrea să lărgească cele mai importante intrări și ieșiri din București ori să construiască unele noi. În total, vor putea fi folosite zece mari căi de acces.
Acum se intră și se iese greu din Capitală, pentru că drumurile sunt puține și aglomerate. Peste actuala centură, vor fi ridicate cinci pasaje rutiere, care ar elimina cozile uriașe de la intrarea în oraș.
Pasajul de la Berceni este printre cele mai avansate lucrări din cele cinci pe care Ministerul Transporturilor le construiește în acest moment pe Centura Capitalei. După ce vă fi gata, vor dispărea cozile, promit autoritățile.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Lucrările ar trebui să fie gata în 2022. Tot anul viitor, vor fi date în folosință și pasajele de la Domnești, Mogoșoaia, Oltenița și Cernica.
Ultimul proiect este la pachet cu bucata de centură nemodernizată dintre DN2 și A2, care are peste 10 kilometri. Doar aceasta lipsește pentru a se ajunge de la Autostrada A1 până la Autostrada Soarelui pe doua benzi pe sens.
Lucrarea a întârziat mult din cauza rețelelor de electricitate, gaze și canalizare care au fost mutate, spun reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Pentru o fluidizare și mai mare, autoritățile mizează și pe alt proiect important. Este vorba despre zece drumuri de acces în oraș, care vor fi construite de la zero sau vor fi modernizate. Un exemplu este autostrada A1.
Pentru că nu mai face față traficului uriaș, Autostrada A 1, Sibiu Pitești, ar urma să fie lărgită la trei benzi pe sens. Se va lucra pe ultimii 12 kilometri, la intrarea în Capitală. Doar că șoferii vor sta bară la bară în oraș, pe bulevardul Iuliu Maniu, așa că este nevoie de o centură fluidă, modernizată, care să preia fluxul uriaș de mașini.
Ministerul Transporturilor anunță și alte drumuri numite radiale care vor face legătură dintre București, actuala Centură și viitoarea A0, adică centura cu regim de autostradă pe care o vă avea Capitala.
Proiectul drumurilor radiale presupune, pe lângă lărgirea Autostrăzii București - Pitești, prelungirea bulevardului Timișoara, prelungirea Căii Giulești, prelungirea Bulevardului Poligrafiei, drumul Pipera Expres, drumul Afumați Expres, un drum în zona localității Dobroiești, altul la Cernica, prelungirea bulevardului Metalurgiei și drumul numit Măgurele Expres.
Ionel Scriosteanu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor: "Pasajele vor fi gata anul viitor. Drumurile radiale ar urma să fie gata până în 2026".
Șoselele de acces în București vor avea în totalitate 100 kilometri. Vor costa 700 de milioane de euro. Ministerul Transporturilor mizează să atragă 85% din costuri din fonduri europene, restul banilor vor fi din bugetul național sau al Bucureștiului.