Parcări inter-modale în tot mai multe orașe. De ce cea din București este însă goală
Parcările inter-modale îşi fac apariţia, cu întârziere, şi la noi, deşi în străinătate sunt populare de multă vreme. Şoferii pot să îşi lase acolo maşinile şi să meargă în centru cu mijloacele de transport în comun.
Conceptul a fost adoptat până acum doar în Bucureşti şi Braşov, iar în oraşe precum Cluj sau Constanța, se află în stadiul de proiect.
Începând din această lună, şoferii din Braşov au la dispoziţie patru parcări intermodale, unde îşi pot lăsa gratuit maşina, dacă au un abonament valabil pe mijloacele de transport în comun.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
George Cornea, preşedintele consiliului de administraţie RAT Braşov: "Pot să evite traficul din oraş, pot să evite costurile cu parcarea, care este destul de scumpă în oraş şi de asemenea pot să câştige timp pentru că nu se învârt 10, 15, 20 de minute căutând un loc de parcare în centru."
Proiectul este binevenit pentru cei care fac naveta în Braşov sau locuiesc în zonele rezidenţiale. Cum este şi cazul acestui bărbat care spune că pierde în trafic până la serviciu aproape o oră.
Paul Codau, şofer: "Asta a fost şi gândul de a pleca de acasă până la o staţie unde pot să îmi las maşina, iar de acolo să circul cu mijloacele de transport în comun în tot oraşul."
În Braşov, parcările intermodale au fost amenajate în patru staţii terminale de transport public din oraş: una în cartierul Triaj, două în cartierul Astra şi încă una în cartierul Tractorul. În acelaşi timp un abonament valabil pentru toate liniile costă 85 de lei.
Pentru a rezolva problema numărului excesiv de autoturisme din oraş, şi autorităţile locale din Constanța au proiectat două zone Park and Ride.
Prima se află la intrarea în Constanța dinspre Autostrada A4 şi va prelua maşinile care se îndreaptă spre staţiunea Mamaia, unde toate parcările vor fi cu plată.
Cea mai mare parcare de tip park and ride din Constanța se va construi la ieşirea din oraş spre staţiunile din sudul litoralului. Este proiectată pe 35 de hectare şi, pe lângă spaţiile de parcare propriu zise, acest tip de nod intermodal presupune şi existenţa unor conexiuni cu mijloacele de transport ale oraşului.
Autorităţile spun că au luat în calcul inclusiv conexiuni speciale pentru cei care îşi vor lăsa maşinile şi vor alege să folosească apoi biciclete.
Adriana Teodoru, purtător de cuvânt Primăria Constanța: "De la intrarea dinspre Agigea până în staţiunea Mamaia, asta înseamnă piste pentru biciclete, banda specială pentru mijloacele de transport şi, evident, bezile auto."
În Capitală, din păcate, există o singură parcare la Străulești, dar este mai tot timpul goală pentru că nu are şi abonament intergrat pentru metrou.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!a
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: parcare bucuresti, straulesti, parcare intermodala,
Dată publicare:
02-04-2019 19:18