Momente haotice in timpul evacuarii fortate a avionului Florenta-Timisoara. Ce erori reclama romanii
"Multumim cerului ca suntem intregi", spun pasagerii cursei Florenta - Timisoara evacuati de urgenta pe aeroportul italian.
Avionul a fost oprit la decolare, cand senzorul a indicat un posibil incendiu la motor.
Au urmat momente de panica si unii calatori au sarit pe usile aeronavei.
Astazi, cand au ajuns in tara si i-au regasit pe cei dragi, au izbucnit in plans.
In urma cu doar o zi, 44 de pasageri treceau prin momente de cosmar. La bordul aeronavei aflate in rulaj spre pista de decolare s-a semnalat o problema la un motor, iar echipajul a decis sa anuleze zborul.
Unii calatori au fost evacuati de urgenta pe doua scari aduse de echipele de interventie. Altii insa, de teama n-au mai avut rabdare si au sarit pur si simplu pe usile deschise.
"In momentul in care am iesit, am sarit practic de la 2 metri, aveam tocuri. Doctorii mi-au spus ca mi-am intors putin piciorul, dar nu este foarte grav.", spune pasagera Mihaela Alice.
"Evacuarea nu s-a facut ca la carte. I-au impins, le-au spus sa sara. Ea, va dati seama, pe langa faptul ca este lovita la picior, este si trauma fizica, plus ca este si trauma psihica. Si a zis ca este ultima oara cand circula cu un avion.", spune Claudiu Gadeanu, ruda unui pasager.
Desi multi ii multumesc acum celui de sus ca au scapat cu bine, au recunoscut ca in acele momente si-au vazut moartea cu ochii.
"Ne-au spus ca trebuie sa iesim ca e incendiu, sa ne grabim.", a declarat o pasagera.
Pasagerii au povestit ca stewardesele i-au anuntat ca trebuie sa iasa afara in cel mai scurt timp.
"Trebuiau sa inteleaga ca in astfel de momente este necesar sa raspunda ordinelor echipajului.", a afirmat directorul Carpatair, Nicolae Petrov.
Ce spun insa procedurile de evacuare in caz de urgenta?
Avionul Saab 2000 nu este prevazut cu tobogane de evacuare de urgenta, iar in cazul unui incendiu pasagerii sunt rugati sa sara din aeronava.
Potrivit procedurilor, pentru care aeronava detine un certificat de siguranta acceptat si de Autoritatea Aeronautica Civila Romana, inaltimea de 1 metru pana la sol permite evacuarea oamenilor in siguranta.
Daca pasagerii refuza sa coboare, insotitorii de bord sunt instruiti chiar sa-i impinga afara. Acest lucru se face in situatii de urgenta maxima, ca sa nu puna in pericol viata celorlalti pasageri, care risca sa arda de vii.
O situatie similara a avut loc in Craiova in aceasta iarna, cand un avion a iesit de pe pista, iar oamenii au fost obligati sa sara din aeronava.