Modul barbar in care sunt transportate animalele in tara si peste hotare. "Ia uite, turturi de gheata pe ele!"


Ultimul update: Miercuri 01 Martie 2017 07:29
Data publicarii: Duminica 26 Februarie 2017 18:21
Categorie: Stiri actuale

Mii de animale sunt transportate inghesuite, ore in sir, fara repaus si - in multe cazuri - flamande sau insetate.

Ministrii de Agricultura din tarile europene vor discuta in martie la Bruxelles si vor incerca sa schimbe regulile pentru transportul de animale vii pe distante lungi. La noi in tara mai multe ONG-uri au semnalat conditiile groaznice in care sunt transportate necuvantatoarele. In ianuarie de pilda, din cauza viscolului sase camioane cu oi au ramas trei zile blocate, iar animalele nu au primit nici macar apa. Sapte oi au murit.

In ianurie, sase camioane cu 2.400 cu oi au luat calea Turciei, dar au ramas blocate la marginea Capitalei din cauza codului rosu de viscol.

Proprietarul animalelor: "N-am stiut ca-s drumurile blocate..."
Reporter: "Cum nu? Se anunta de-o saptamana ca e cod rosu..."
Proprietarul animalelor: "Doamna, la noi daca e cod rosu nu se intampla nimic..."

Trei zile oile au stat in gerul crunt, fara incalzire, fara apa si fara mancare, acuza mai multe ONG-uri. Voluntarii au filmat conditiile in care erau tinute oile.

Reprezentant ONG: "Ia uite, turturi de gheata pe ele... Sloiuri de gheata..."

Cosmina Cerva, Miscarea Drepturi pentru Animale: "Cand le-am bagat zapada prin acele spatii au mancat zapada de sete..."

Legea care reglementeaza transportul animalelor vii spune ca in astfel de situatii animalele ar trebui transferate intr-un adapost. Dar transportatorul a sustinut ca a fost vorba despre un caz de forta majora.

Cosmina Cerva: "Noi am si inteles de ce. Erau niste costuri in plus. Transportatorul sau cumparatorul final din Turcia trebuia sa plateasca acea cazare la acel loc de odihna."

Voluntarii spun ca cei care duc animalele catre abatoare nu respecta nicio regula.

Gabi Paun, director UE Animals International: "Soferii fac ce vor ei. In primul rand, ar trebui sa opreasca la fiecare 24 de ore."

Reprezentantii Asociatiei Transportatorilor si Exportatorilor din Romania au respins acuzatiile, dar au recunoscut totusi ca daca ar respecta toate opririle pe care legea le prevede, nu ar mai ajunge la timp la destinatie.

Mihaela Gagea Neaga, presedintele Asociatiei Transportatorilor si Exportatorilor din Romania: "Din pacate, soferii trebuie sa conduca mult prea putine ore, au pauze de 45 de minute. Noi nu avem cunostinta despre acesti transportatori care supraincarca mijloacele de transport. Posibil sa existe, dar noi nu stim de ei."

Regulile in cazul transporturilor animalelor pe distante lungi spun ca in camioane trebuie sa existe spatiu de miscare pentru animale, iar spatiul sa fie dotat cu sisteme de ventilatie, astfel incat sa nu fie frig sau foarte cald. In plus, este strict interzis transportul animalelor gestante pe distante lungi.

In cazul transportului din iarna, ministrul Agriculturii a ignorat faptul ca oile au stat trei zile in ger, dupa cum acuza voluntarii si si-a amintit doar ca intr-un final au ajuns pe mana unor veterinari.

Petre Daea, Ministrul Agriculturii: "Animalele respective au fost transportate in spatii de cazare amenajate, li s-a dat mancare."
Reporter: "Trebuie schimbata legea?"
Petre Daea: "Nu trebuie schimbata, trebuie aplicata!"

Cosmina Cerva, cu mielul salvat in brate: "In acel transport au murit sapte oi. Una dintre ele a fatat - adica Ion. L-am luat acasa, i-am dat lapte cu biberonul."

Chinul vitelor sau oilor duse la export continua uneori si pe durata calatoriei cu vaporul.

Cosmina Cerva: "Si asa epuizate dupa calatoria in camioane, le electrocuteaza, sa urce in vapor."

Vapoarele incarcate cu mii de animale nu au, sustin voluntarii, veterinar la bord. Asa ca o vita sau o oaie care se imbolnaveste nu va fi tratata. Moarta sau inca muribunda va fi aruncata peste bord. Lesurile lor apar pe plajele exotice.

Gabi Paun, director UE Animals International: "Transportul pe distante lungi ar trebui interzis. A mai fost o dezbatere europeana pentru a limita transportul la opt ore, dar pana aceasta dezbatere va fi finalizata trebuie respectata macar legistaltia care este in vigoare."

Anul trecut autoritatile romane nu au dat nici macar o amenda pentru incalcarea protectiei animalelor in timpul transportului. Totusi, o modificare a legislatiei europene care sa imbunatateasca transportul animalelor pe distante lungi va fi discutata in martie la Bruxelles. Cea mai simpla solutie ar fi ca animalele sa fie sacrificate in Romania si carnea trimisa direct la destinatie, refrigerata sau congelata, propun ONG-urile.

VIDEO PROTVPLUS.RO