Modernizarea Aeroportului Otopeni este blocată, deși este cel mai aglomerat din țară
Numărul pasagerilor care tranzitează aeroporturile din România s-a dublat în ultimii 10 ani, iar de departe cel mai aglomerat este cel din Otopeni.
Însă, şi aerogările din marile oraşe sunt tot mai pline. În Timişoara, se construieşte deja un nou terminal. Şi în Constanța este unul în plan.
Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara a înregistrat peste un milion şi jumătate de pasageri anul trecut.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dan Idolu, director Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" Timişoara: Avem zboruri de business care reprezintă 50 la sută din volumul de trafic.
Doar că aeroportul a devenit neîncăpător, iar companiile aeriene au început să le ceară pasagerilor să vină la check in cu câteva ore înainte.
Pasager: Destul de aglomerat, păi noi am venit de la ora 12 şi la 2 jumate avem. Am primit mail să venim mai repede"
Dimineaţa şi la orele prânzului, atunci când sunt cele mai multe zboruri, aeroportul din Timişoara este foarte aglomerat. Din acest motiv, autorităţile mai construiesc un terminal nou pentru cursele externe.
Noul terminal va avea peste patru mii de metri pătraţi, trei zone prin care pot intra pasagerii şi zece puncte pentru controlul documentelor. Construcţia ar trebui să fie gata la începutul anului viitor, iar proiectul s-a ridicat la 30 de milioane de lei.
Reprezentanţii aeroportului estimează că vor putea ajunge la o capacitate de trei milioane de pasageri anual.
Şi Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanța se va extinde. Noul terminal se va uni cu cel existent, va apărea o zonă de business şi se măreşte parcarea. Lucrările ar putea începe cel mai devreme la sfârşitul anului şi vor dura 36 de luni.
Bogdan Artagea, directorul general al Aeroportului Mihail Kogalncieanu: Sperăm că noul terminal să poată să proceseze 200.000 de pasageri pe oră. Va fi un terminal mult mai mare.
La Cluj a fost construită recent o nouă zona de îmbarcare pentru zborurile internaţionale.
Iuliu Pop, purtător de cuvânt Aeroportul internaţional Cluj: În ultima perioadă am finalizat trei locuri de parcare pentru aeronave. S-au deschis două noi porţi în terminalul de plecări şi sigur avem proiecte de dezvoltare pentru a putea gestiona la nivelul anului 2030 undeva la 7 milioane de pasageri.
În Iaşi sunt mai multe proiecte.
Cătălin Bulgariu, director aeroport Iaşi: Cel mai important este extinderea platformei de îmbarcare, care cuprinde o suprafaţă 3 hectare de platforma şi cale rulare de 9 mii mp.
Inclusiv pentru Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare din ţară, există un proiect pentru un nou terminal, blocat deocamdată în faza de exproprieri.
Potrivit Eurostat, aeroporturile din România au înregistrat cea mai mare creştere a numărului de pasageri: 123%, în ultimii zece ani.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI peantru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!