Metroul Drumul Taberei își începe călătoria după 9 ani de amânări. M5 are 10 stații
După 9 ani de promisiuni şi amânări, metroul din Drumul Taberei preia de luni călători. Ce-i drept primii care au urcat în vagoane au fost şeful statului, premierul şi şefii Metrorex.
Ştiau şi ei bancurile care au curs despre magistrala 5 şi şi-au cerut scuze pentru cei 6 ani de întârziere peste termenul iniţial. Pentru cei 7 kilometri de traseu construiţi cu greu s-au perindat pe la transporturi 19 miniştri.
La ora 14 şi două minute primii călători au urcat în metroul din Drumul Taberei, cu direcţia Valea Ialomiței. Printre ei, şi Cristian. Are 8 ani, cam cât proiectul, iar luni şi-a făcut primul abonament.
Metroul pleacă de la staţia Eroilor 2, are 10 opriri în total şi acoperă aproape 7 km. Trenurile vor circula cu 80 de km pe oră.
De la Eroilor până la Romancierilor, unde este nod, traseul e comun. Acolo se va putea schimba direcţia, fie spre Valea Ialomiței, fie spre Râul Doamnei.
E adevărat, Magistrala 5 a fost inaugurată după 9 ani de aşteptări. A durat de trei ori mai mult decât ar fi trebuit, fie din lipsă de fonduri, fie din cauza licitațiilor blocate sau a problemelor tehnice.
Promisiunile unui metrou care face legătura între centrul Capitalei şi Drumul Taberei au început în 2007, când ministru al transporturilor era chiar Ludovic Orban. Lucrările efective au început în 2011, în mandatul Ancăi Boagiu. De la primele discuţii despre acest proiect şi până acum au fost 19 miniştri de resort şi 11 directori Metrorex. Şi, deşi inaugurată astăzi, magistrala nu a ajuns la capăt - adică în Pantelimon. Atenţie, urmează noi promisiuni.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Magistrala M5 îşi va continua dezvoltarea cu încă 6 staţii pe secţiunea Eroilor, Universitate, Piaţa Iancului, reţeaua de metou câştigând încă 5,4 Km ca arie de acoperire. Proiectul se afla în procedura de licitaţie."
Pe noua magistrală vor circula însă trenuri vechi. Sunt 10 garnituri din actuala flotă Metrorex care asigură transportul călătorilor, asta pentru că trenurile noi au rămas tot un plan pe hârtie.