Marile lanțuri hoteliere vin în România. Județul în care își vor face apariția șase branduri de renume
Marile lanțuri hoteliere internaționale cred că este momentul să se extindă în România. Un exemplu elocvent vine din Brașov, unde își vor face apariția nu mai puțin de șase branduri de renume.
Este o veste bună pentru clienți, deoarece lanțurile internaționale, vin cu standarde înalte de confort și calitate. Dar și cu prețuri pe măsura.
Primul Swissotel din România este în șantier, în Poiana Brașov, și va fi inaugurat la primăvară. Arhitectul hotelului de cinci stele spune că a primit comandă să redefinească luxul, pe fondul simplității.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Eliza Yokina, arhitect: „Peretii si plafonul sunt placați cu lemn de pin. Emană un miros astfel încat nu e nevoie să folosim odorizant în cameră”.
Fiecare hotel dintr-un lanț este obligat să respecte standardele brandului. Toate detaliile - de la dimensiunea patului și grosimea saltelei pâna la greutatea prosopului - sunt cuprinse într-un manual, care la Radisson Blue, de exemplu, are 151 de pagini. Un client misterios verifică anual dacă regulile sunt respectate.
Anca Cristea, manager general Radisson Blue Aurum Brașov: „A zâmbit receptionerul când ai venit la check-in? Dacă tu esti cu ochii în calculator și nu privești oaspetele în ochi, deja ești depunctat la serviciul de checkin. Prosopul de duș trebuie sa aibă 600 de grame greutate”.
Hotelul emblemă al Brașovului, Aro Palace, a început tratativele pentru a obține franciza Hyatt Regency. Brandul e renumit pentru lobby-urile generoase, cu vizibilitate mare și pentru serviciile personalizate din restaurant.
Attila Joos, manager general Aro Palace: „O să primească acceași calitate de saltea de la Tokyo, până la New York și până în Brașov aceeasi dimensiune de televizor, aceeași mochetă moale, aceleași servicii”.
Kempinsky investește 70 de milioane de euro în Poiana Brașov
După ce a avut mare succes cu un hotel în stațiunea de schi Bansko de la bulgari, lanțul hotelier Kempinsky investește 70 de milioane de euro și în Poiana Brașov.
Mircea Cotigă, partener Kempinsky: „Un hotel de 5 stele superior va fi pe malul lacului Miorița, cu vedere spre pârtie”.
Hillton va avea la Brașov două hoteluri, unul construit de la zero, iar celalat prin reamenajarea unei cladiri mai vechi.
Și compania Accor a semnat franciza pentru vechiul hotel Capitol, care va fi operat sub brandul Mercure.
Mircea Drăghici, consultant în turism: „Evident că piața va crește foarte mult. De data aceasta vom avea o calitate pe măsură, iar oamenii vor plăti pentru calitatea respectivă”.
România are doar 4% dintre hoteluri aflitate la un brand internațional. În Europa, doar Bulgaria și Slovacia au mai puține.