Probleme la sistemul de check-in de pe Otopeni. Anunţul oficial
Sistemul Internațional de Telecomunicații Aeronautice a înregistrat o disfuncționalitate vineri dimineaţă.
UPDATE: Tarom a precizat, vineri, într-un comunicat, că din cauza unor disfuncționalități mai multe curse ale companiei au înregistrat întârzieri de până la 30 de minute.
Iată comunicatul Tarom:
"Compania TAROM precizează că din cauza disfuncţionalităţii sistemului de suport pentru servicii check-in ale Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucuresţi, în dimineaţa zilei de 06 Martie 2020, cursele TAROM au înregistrat întârzieri de până la 30 de minute.
De asemenea, în acest context, subliniem că nu a fost anulat niciun zbor. Dintr-o eroare informatica, pe site-ul Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti au aparut informatii referitoare la curse TAROM anulate.
Mentionam faptul ca acele curse au fost anulate comercial din planul de zbor cu mai mult de doua saptamani inainte de data de 06 Martie 2020. Pasagerii au fost anuntati din timp , au fost protejati si au fost reacomodati pe alte curse, astfel incat sa nu le fie afectate calatoriile.
Va mentionam ca pe display-ul fizic din Aeroportul International Henri Coanda Bucuresţi au fost afisate corect informaţiile cu privire la cursele TAROM din ziua de 06 Martie 2020".
UPDATE: Reprezentanţii aeroportului au transmis un comunicat privind situaţia de vineri dimineaţă. Între timp, nicio cursă TAROM nu mai figurează ca fiind anulată
Mai multe imagini găsiți în galeria foto
În această dimineață, la Aeroportul Internațional Henri Coandă București, Sistemul Internațional de Telecomunicații Aeronautice SITA a înregistrat o disfuncționalitate. Prin urmare, s-au înregistrat, la unele zboruri, întârzieri cuprinse între 30-60 minute. Nicio cursă aeriană nu a fost anulată din această cauză. Sistemul a fost repus în funcțiune de la ora 8:12.
Precizăm că pentru data de 6 martie 2020, SITA a avut programată o operațiune de upgrade, care a presupus restartarea controlată a tuturor echipamentelor, într-un interval orar care să nu afecteze traficul aerian.
Operațiunea a început la ora 00:30. În jurul orei 04:00, a fost înregistrată o disfuncționalitate, fiind informate în acest sens toate companiile aeriene și agenții de handling pentru aplicarea măsurilor care se impun. S-a intervenit operativ și sistemul a fost repus în funcțiune, iar începând cu ora 8:12, procesarea pasagerilor pe aeroport se desfășoară în condiții normale.
Precizăm faptul că operațiunile de upgrade la sistemele aeronautice se efectuează regulat, având ca obiectiv siguranța pasagerilor care utilizează transportul aerian.
Din totalul de 40 de zboruri programate pentru decolare în această dimineață, doar 4 curse au înregistrat întârzieri de până la 60 de minute.
Subliniem faptul că zborurile care figurau anulate în această dimineață pe site-ul aeroportului nu au avut drept cauză disfuncționalitatea SITA.
Într-un comunicat al Companiei Aeroporturi București se preciza, vineri dimineață, că disfuncționalități la sistemul SITA (sistemul de suport pentru servicii check-in) au afectat 4 curse Blue Air, fără a se menționa nimic despre cursele Tarom.
“În aceasta dimineață, la Aeroportul Henri Coanda, sistemul international SITA (sistemul de suport pentru servicii check-in) a înregistrat o disfuncționalitate. Prin urmare, 4 curse Blue Air au fost afectate, pasagerii fiind procesați cu întârzieri între 30-60 minute. Nicio cursă nu este anulată”, se menționează în comunicatul Companiei Aeroporturi București.
Cu toate acestea, pe tabela electronică de pe aeroport, dar și pe site-ul bucharestairports.ro, apar anulate 9 curse de la Tarom, care urmau să plece din București, dar și de la Wizz Air.
Potrivit unor surse din interiorul Tarom, citate de Agerpres, operatorul naţional a avut întârzieri la decolarea aeronavelor, întârzieri care au fost de 15 - 30 de minute. În plus, acestea au precizat că anulările de curse care apar pe tabela aeroportului nu au legătură cu disfuncţionalitatea SITA.
SITA a redevenit funcţional la ora 8:12.