Legea ride-sharing, amânată pentru că parlamentarii nu au venit la comisie

uber, bolt, clever, aplicatii, reglementari,
Pro TV

Legea care urma să reglementeze statutul companiilor precum Uber, Bolt sau Clever a fost amânată din lipsă de cvorum.

 

Comisiile pentru transporturi şi tehnologia informaţiilor ale Camerei Deputaţilor au amânat miercuri decizia referitoare la proiectul de lege privind transportul alternativ din lipsă de cvorum, preşedintele Comisiei pentru transporturi, Lucian Bode, acuzând reprezentanţii PSD că au ales "să fugă" de la dezbateri pentru că au primit ordin de la Guvern ca aceste reglementări să fie adoptate prin ordonanţă de urgenţă.

"Din păcate, am avut astăzi un moment foarte bun pentru legiferarea activităţii de transport alternativ în România. Am avut foarte multe discuţii în cadrul Comisiei pentru transporturi, comisie sesizată cu acest proiect de lege, după ce împreună cu colegii de la PSD am stabilit că astăzi discutăm acest proiect aşteptat de cei care sunt operatori pe aceste platforme, cât şi de cei peste 2,5 milioane de români beneficiari ai acestor servicii, iată că PSD a ales să fugă de la aceste dezbateri. Eu cred că, din păcate, (...) PSD nu a înţeles nimic din votul românilor din 26 mai, în continuare fug de responsabilitate, s-au comportat ca nişte laşi, ne-au lăsat fără cvorum de şedinţă, pentru că au primit ordin de la Guvern că vor adopta aceste reglementări din nou prin Ordonanţă de urgenţă, ceea ce nu este deloc productiv, nu este corect şi este şi neconstituţional, ţinând cont că noi avem în dezbatere proiecte de lege pe această temă", a afirmat Bode.

El a spus că "este total nepotrivit" să se intervină prin ordonanţă de urgenţă în ce priveşte reglementarea transportului public.

Citește și
Uber
O parte din cele 400.000 de semnături pentru reglementarea Uber și Bolt, depuse la Guvern
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

"Personal, nu agreez adoptarea ordonanţei de urgenţă, era momentul, era potrivit să intervenim pe textul ordonanţei aflate în dezbatere, de exemplu vechimea maşinilor, nu este normal ca la taximetria clasică să fie 10 ani, iar la cealaltă 15 ani. De asemenea, cred că este neconstituţional art. 37 din Ordonanţă, cel legat de faptul că se induce ideea că activitatea de transport alternativ este temporară pentru trei ani de zile. (...)Este total nepotrivit să se intervină brutal prin ordonanţă de urgenţă în tot ceea ce înseamnă reglementarea transportului public în România", a adăugat Bode.

Preşedintele Comisiei de Tehnologia Informaţiei, Cătălin Drulă, a afirmat, la rândul său, că rolul Parlamentului este "tăiat".

"Mi se pare sfidător faţă de mandatul dat de cetăţeni să lipseşti de la comisie (...) Atitudinea majorităţii nu este una de majoritate. Pe de o parte, folosesc instrumentul ordonanţelor de urgenţă, care trebuie folosite doar în situaţii de urgenţe. Au creat o problemă dând o ordonanţă de urgenţă, au promis că vine şi soluţia. Este complet tăiat rolul Parlamentului", a spus Drulă.

Deputatul ALDE Alexandru Băişanu a afirmat că sectorul transportului alternativ trebuie reglementat cât mai repede.

"Vă asigur că ALDE este prezent, a susţinut şi susţine în continuare ca aceste propuneri să treacă în cadrul Parlamentului, prin comisii. Era mai bine dacă colegii de la PSD erau lăsaţi să rămână în sală pentru că se întâmpla în mod corect, normal. Sunt convins că toată această zonă are nevoie de o hotărâre cât mai rapidă din partea statului român. Vreau să vă spun că am trăit pe propria piele o chestiune care nu credeam că se întâmplă. Am venit la Bucureşti în gară şi erau nici mai mult, nici mai puţin 11 taxiuri înregistrate. Niciunul dintre taximetrişti nu a acceptat să mă primească şi să mă ducă acasă, toţi aşteptau curse externe. E un exemplu, nu e generalizat, dar există o mare problemă. Taximetriştii, nu toţi, unii dintre ei au un comportament grobian cu cel care, de fapt, plăteşte", a spus Băişanu.

Prezent la şedinţa comisiilor, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a declarat că va fi încălcată decizia CCR în cazul în care se va da ordonanţa de urgenţă pe tema transportului alternativ.

"Într-adevăr, avem probleme în această activitate, dar să ne punem întrebarea dacă nu sunt lăsaţi în mod intenţionat în Centrul Vechi şi la Gara de Nord pentru a crea aceste animozităţi împotriva taximetriştilor.(...) În acest moment, dacă mâine se va da ordonanţă de urgenţă se va încălca jurisprudenţa constituţională prin cele două decizii în care s-a specificat că atâta vreme cât un proiect este în dezbatere publică în comisiile de specialitate, nu se pot da ordonanţe de urgenţă, la fel ca în cazul legilor justiţiei", a spus Vasile Ştefănescu.

După şedinţă, reprezentantul Coaliţiei pentru Economie Digitală, Cătălin Codreanu, a precizat că doreşte o reglementare cât mai rapidă, menţionând că situaţia trenează de multă vreme şi acest lucru se reflectă în buzunarul utilizatorilor.

"Noi ne dorim o reglementare cât mai rapidă, fie că este prin ordonanţă de urgenţă, fie că prin lege în Parlament. Situaţia trenează de foarte multă vreme, iar şoferii cu care noi lucrăm deja întâmpină probleme în trafic, ies din ce în ce mai puţin în trafic şi asta se reflectă în buzunarul utilizatorilor. Concret, sunt curse mai scumpe, sunt sub jumătate din numărul şoferilor pe cele trei aplicaţii care ies pe traseu, în condiţiile în care cererea rămâne la fel şi se duce automat la un preţ mai mare. Sunt aproape 250 de şoferi sancţionaţi, majoritatea sunt cu plăcuţele ridicate", a afirmat Codreanu.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Dialog spumos în Las Fierbinți. Taximetristul Nicu Rață s-a apucat de Uber: „Doriți o bombonică?”
Dialog spumos în Las Fierbinți. Taximetristul Nicu Rață s-a apucat de Uber: „Doriți o bombonică?”

Situația tensionată dintre taximetriști și cei care practică Uber a fost subiectul unui moment în episodul „Las Fierbinți” difuzat pe 12 iunie 2019.

O parte din cele 400.000 de semnături pentru reglementarea Uber și Bolt, depuse la Guvern
O parte din cele 400.000 de semnături pentru reglementarea Uber și Bolt, depuse la Guvern

Coaliţia pentru Economia Digitală a depus, marţi, la Guvern, o parte din cele 400.000 de semnături ale românilor care vor reglementarea urgentă a serviciilor de ridesharing, a declarat, pentru News.ro, preşedintele asociaţiei, Cătălin Codreanu.

Acord cu Guvernul. Ce reguli noi vor trebui să respecte șoferii de Uber, Bolt și Clever
Acord cu Guvernul. Ce reguli noi vor trebui să respecte șoferii de Uber, Bolt și Clever

Firmele de taximetrie alternativă au ajuns la un acord cu Guvernul, iar premierul a anunţat că în şedinţa de săptămâna viitoare va adopta o ordonanţă care să reglementeze şi în România aceste platformele de transport.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.