Vrem să scăpăm de așteptatul în call-center, dar proiectul de lege este blocat în Parlament de un an. Care este motivul

×
Codul embed a fost copiat

Un proiect de lege care ne-ar putea salva minute prețioase din viață zace blocat în Parlament de peste un an.

Modificarea care i-ar obliga pe operatorii de la call-center-uri să preia apelantul în cel mult cinci minute pentru o discuție directă a fost aprobată în Senat, dar n-a ajuns la vot și în Camera Deputaților. Între timp, clienții firmelor așteaptă în telefon și zeci de minute pentru a vorbi cu un operator nu cu robotul.

„Momentan, toți operatorii noștri sunt angajați în alte convorbiri”, asa începe povestea fiecărui client care are nevoie de asistență, de la un operator, în relația cu prestatorii de servicii. Continuarea aduce, adesea, confuzie și o așteptare îndelungată.

Femeie: „Am așteptat, am lăsat telefonul cu muzica acolo și am așteptat mai mult de 20 de minute”.

Bărbat: „Stăm mult în așteptare, apeși foarte multe taste, ți se spun tot felul de informații de marketing, care nu te interesează”.

Citește și
hartuire sexuala
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
Întrebarea despre Ucraina la care Trump a refuzat să răspundă. Kamala Harris nu a ratat oportunitatea și l-a contrat dur

Proiectul, blocat în parlament de un an

În ajutorul clienților, proiectul de modificare a legii a fost înregistrat în Parlament la începutul lui 2023. A trecut de Senat, trei luni mai târziu. De atunci, se poate spune că a rămas în așteptare.

Dacă ar fi aprobat, operatorii economici ar fi obligați ca apelurile din call-center să fie preluate de un operator uman în cel mult cinci minute, spune senatorul Dan Ivan, unul dintre inițiatorii proiectului.

Dan Ivan, senator și unul dintre inițiatorii proiectului: „S-a blocat în unele comisii, probabil există și anumite presiuni din partea industriei, a furnizorilor de servicii, care s-au speriat. Pierdem cu toții zeci de minute asteptând, ascultând o melodie”.

Problema e că, pentru a reduce costurile, mulți prestatori de servicii au renunțat la operatorii din call-center, în favoarea asistenței inteligenței artificiale.

Vali Greavu, specialist în tehnologii informaționale: „Tehnologiile chat-bot, tehnologiile AI pot răspunde unui numar mare de solicitări și clienți, simultan. În faza incipientă, pare o soluție extraordinar de bună, dar în faza a doua, în care nu ai și un operator uman disponibil, sunt insuficient antrenate. Insuficient pregătite pentru a face față cerințelor diversificate ale clienților”.

Scaderea numărului de operatori se vede și pe piața muncii. Pe o platformă de recrutari, numărul locurilor disponibile în call-center-uri a scăzut cu 19%, în primele șapte luni ale acesti an, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Dacă proiectul de lege va fi aprobat, prestatorii de servicii care și-ar lăsa clienții să aștepte la telefon mai mult de cinci minute până să discute cu un operator, ar putea fi amendați cu până la 100.000 de lei.

Articol recomandat de sport.ro
Finalista Champions League nu renunță la Dennis Man. Anunțul venit din Italia
Finalista Champions League nu renunță la Dennis Man. Anunțul venit din Italia
Citește și...
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe

Consiliul superior de medicină legală vine cu o serie de precizări legate de expertiză medico-legală, în cazul pacientului mort la spitalul Sfântul Pantelimon.

Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată

Victimele hărțuirii și agresiunii sexuale vor putea face sesizări și în mod anonim. Este decizia luata miercuri de guvern.

Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa
Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa

Legea privind reducerea risipei alimentare are de acum și norme metodologice, așa că toți cei care produc și vând mâncare trebuie să le ia în considerare. Sunt obligați să implementeze o serie de măsuri pentru ca mâncarea să nu ajungă inutil la gunoi.  

Recomandări
Șacalul a comis a doua crimă cu poliția pe urmele sale. Imaginile surprinse de o cameră de supraveghere. VIDEO
Șacalul a comis a doua crimă cu poliția pe urmele sale. Imaginile surprinse de o cameră de supraveghere. VIDEO

Individul poreclit „Șacalul” a fost arestat preventiv pentru 30 de zile. Aceeași măsură a fost luată și pentru iubita lui.  

Kamala Harris vs Donald Trump. Cine a câștigat dezbaterea prezidențială din SUA. Diferența este uriașă
Kamala Harris vs Donald Trump. Cine a câștigat dezbaterea prezidențială din SUA. Diferența este uriașă

Kamala Harris și Donald Trump s-au aflat față în față pentru prima dată într-o dezbatere prezidențială, iar efectele nu au întârziat să apară.

Furtună în București. Cod galben de ploi torenţiale în cea mai mare parte a țării | HARTĂ
Furtună în București. Cod galben de ploi torenţiale în cea mai mare parte a țării | HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, miercuri, o nouă atenţionare Cod galben de ploi însemnate cantitativ, valabilă pe parcursul zilei de miercuri. Capitala a fost lovită de furtună la orele prânzului.