Vrem să scăpăm de așteptatul în call-center, dar proiectul de lege este blocat în Parlament de un an. Care este motivul

×
Codul embed a fost copiat

Un proiect de lege care ne-ar putea salva minute prețioase din viață zace blocat în Parlament de peste un an.

Modificarea care i-ar obliga pe operatorii de la call-center-uri să preia apelantul în cel mult cinci minute pentru o discuție directă a fost aprobată în Senat, dar n-a ajuns la vot și în Camera Deputaților. Între timp, clienții firmelor așteaptă în telefon și zeci de minute pentru a vorbi cu un operator nu cu robotul.

„Momentan, toți operatorii noștri sunt angajați în alte convorbiri”, asa începe povestea fiecărui client care are nevoie de asistență, de la un operator, în relația cu prestatorii de servicii. Continuarea aduce, adesea, confuzie și o așteptare îndelungată.

Femeie: „Am așteptat, am lăsat telefonul cu muzica acolo și am așteptat mai mult de 20 de minute”.

Bărbat: „Stăm mult în așteptare, apeși foarte multe taste, ți se spun tot felul de informații de marketing, care nu te interesează”.

Citește și
hartuire sexuala
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
„Monstrul din Avignon” a violat-o de 4 ori pe soția drogată a prietenului său. Vă avertizăm că urmează informații care vă pot afecta emoțional!

Proiectul, blocat în parlament de un an

În ajutorul clienților, proiectul de modificare a legii a fost înregistrat în Parlament la începutul lui 2023. A trecut de Senat, trei luni mai târziu. De atunci, se poate spune că a rămas în așteptare.

Dacă ar fi aprobat, operatorii economici ar fi obligați ca apelurile din call-center să fie preluate de un operator uman în cel mult cinci minute, spune senatorul Dan Ivan, unul dintre inițiatorii proiectului.

Dan Ivan, senator și unul dintre inițiatorii proiectului: „S-a blocat în unele comisii, probabil există și anumite presiuni din partea industriei, a furnizorilor de servicii, care s-au speriat. Pierdem cu toții zeci de minute asteptând, ascultând o melodie”.

Problema e că, pentru a reduce costurile, mulți prestatori de servicii au renunțat la operatorii din call-center, în favoarea asistenței inteligenței artificiale.

Vali Greavu, specialist în tehnologii informaționale: „Tehnologiile chat-bot, tehnologiile AI pot răspunde unui numar mare de solicitări și clienți, simultan. În faza incipientă, pare o soluție extraordinar de bună, dar în faza a doua, în care nu ai și un operator uman disponibil, sunt insuficient antrenate. Insuficient pregătite pentru a face față cerințelor diversificate ale clienților”.

Scaderea numărului de operatori se vede și pe piața muncii. Pe o platformă de recrutari, numărul locurilor disponibile în call-center-uri a scăzut cu 19%, în primele șapte luni ale acesti an, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Dacă proiectul de lege va fi aprobat, prestatorii de servicii care și-ar lăsa clienții să aștepte la telefon mai mult de cinci minute până să discute cu un operator, ar putea fi amendați cu până la 100.000 de lei.

Articol recomandat de sport.ro
Guvernul a găsit 100 de milioane € pentru un stadion nou! Proiectul SF devine realitate
Guvernul a găsit 100 de milioane € pentru un stadion nou! Proiectul SF devine realitate
Citește și...
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe

Consiliul superior de medicină legală vine cu o serie de precizări legate de expertiză medico-legală, în cazul pacientului mort la spitalul Sfântul Pantelimon.

Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată

Victimele hărțuirii și agresiunii sexuale vor putea face sesizări și în mod anonim. Este decizia luata miercuri de guvern.

Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa
Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa

Legea privind reducerea risipei alimentare are de acum și norme metodologice, așa că toți cei care produc și vând mâncare trebuie să le ia în considerare. Sunt obligați să implementeze o serie de măsuri pentru ca mâncarea să nu ajungă inutil la gunoi.  

Recomandări
Reacția MAE după ce Rusia a bombardat o navă ucraineană lângă România. „O escaladare fără precedent a războiului”
Reacția MAE după ce Rusia a bombardat o navă ucraineană lângă România. „O escaladare fără precedent a războiului”

Ministerul Afacerilor Externe condamnă ferm atacul forţelor armate ruse împotriva unei nave comerciale, care transporta cereale în Marea Neagră, considerând că reprezintă o escaladare fără precedent.

Ploi torențiale în România. Zonele pentru care ANM a emis Cod Portocaliu și Cod Galben | HARTĂ
Ploi torențiale în România. Zonele pentru care ANM a emis Cod Portocaliu și Cod Galben | HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, vineri, o avertizare Cod Portocaliu de ploi torenţiale, valabilă până sâmbătă după-amiaza în nouă judeţe.

De ce valoarea de pe talonul de pensie nu corespunde cu cea din decizia de recalculare. Precizările Casei de Pensii. FOTO
De ce valoarea de pe talonul de pensie nu corespunde cu cea din decizia de recalculare. Precizările Casei de Pensii. FOTO

Casa Naţională de Pensii transmis, joi, noi precizări în legătură cu pensiile şi deciziile de recalculare, referindu-se la situaţiile în care pe talonul de pensie din luna septembrie valoarea nu corespunde cu cea din decizia de recalculare.