Vrem să scăpăm de așteptatul în call-center, dar proiectul de lege este blocat în Parlament de un an. Care este motivul

×
Codul embed a fost copiat

Un proiect de lege care ne-ar putea salva minute prețioase din viață zace blocat în Parlament de peste un an.

Modificarea care i-ar obliga pe operatorii de la call-center-uri să preia apelantul în cel mult cinci minute pentru o discuție directă a fost aprobată în Senat, dar n-a ajuns la vot și în Camera Deputaților. Între timp, clienții firmelor așteaptă în telefon și zeci de minute pentru a vorbi cu un operator nu cu robotul.

„Momentan, toți operatorii noștri sunt angajați în alte convorbiri”, asa începe povestea fiecărui client care are nevoie de asistență, de la un operator, în relația cu prestatorii de servicii. Continuarea aduce, adesea, confuzie și o așteptare îndelungată.

Femeie: „Am așteptat, am lăsat telefonul cu muzica acolo și am așteptat mai mult de 20 de minute”.

Bărbat: „Stăm mult în așteptare, apeși foarte multe taste, ți se spun tot felul de informații de marketing, care nu te interesează”.

Citește și
hartuire sexuala
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată

Proiectul, blocat în parlament de un an

În ajutorul clienților, proiectul de modificare a legii a fost înregistrat în Parlament la începutul lui 2023. A trecut de Senat, trei luni mai târziu. De atunci, se poate spune că a rămas în așteptare.

Dacă ar fi aprobat, operatorii economici ar fi obligați ca apelurile din call-center să fie preluate de un operator uman în cel mult cinci minute, spune senatorul Dan Ivan, unul dintre inițiatorii proiectului.

Dan Ivan, senator și unul dintre inițiatorii proiectului: „S-a blocat în unele comisii, probabil există și anumite presiuni din partea industriei, a furnizorilor de servicii, care s-au speriat. Pierdem cu toții zeci de minute asteptând, ascultând o melodie”.

Problema e că, pentru a reduce costurile, mulți prestatori de servicii au renunțat la operatorii din call-center, în favoarea asistenței inteligenței artificiale.

Vali Greavu, specialist în tehnologii informaționale: „Tehnologiile chat-bot, tehnologiile AI pot răspunde unui numar mare de solicitări și clienți, simultan. În faza incipientă, pare o soluție extraordinar de bună, dar în faza a doua, în care nu ai și un operator uman disponibil, sunt insuficient antrenate. Insuficient pregătite pentru a face față cerințelor diversificate ale clienților”.

Scaderea numărului de operatori se vede și pe piața muncii. Pe o platformă de recrutari, numărul locurilor disponibile în call-center-uri a scăzut cu 19%, în primele șapte luni ale acesti an, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Dacă proiectul de lege va fi aprobat, prestatorii de servicii care și-ar lăsa clienții să aștepte la telefon mai mult de cinci minute până să discute cu un operator, ar putea fi amendați cu până la 100.000 de lei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
Citește și...
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe

Consiliul superior de medicină legală vine cu o serie de precizări legate de expertiză medico-legală, în cazul pacientului mort la spitalul Sfântul Pantelimon.

Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată

Victimele hărțuirii și agresiunii sexuale vor putea face sesizări și în mod anonim. Este decizia luata miercuri de guvern.

Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa
Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa

Legea privind reducerea risipei alimentare are de acum și norme metodologice, așa că toți cei care produc și vând mâncare trebuie să le ia în considerare. Sunt obligați să implementeze o serie de măsuri pentru ca mâncarea să nu ajungă inutil la gunoi.  

Recomandări
Ninge viscolit în munți: DRDP Craiova intervine cu utilaje, Oltenia sub cod galben de ninsori și vânt | Video
Ninge viscolit în munți: DRDP Craiova intervine cu utilaje, Oltenia sub cod galben de ninsori și vânt | Video

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova trasmite joi dimineaţă că în zonele montane ninge viscolit, fapt ce îngreunează acţiunile de deszăpezire.

Nadia Comăneci, mesaj emoționant de Crăciun: „Să aveţi un an 2026 extraordinar. Sărbători frumoase alături de cei dragi”
Nadia Comăneci, mesaj emoționant de Crăciun: „Să aveţi un an 2026 extraordinar. Sărbători frumoase alături de cei dragi”

Nadia Comăneci, cel mai titrat sportiv român la Jocurile Olimpice, a postat în social media un mesaj de Sărbători, în care menţionează faptul că urmează un an olimpic.

 

Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”
Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”

Numărul cazurilor de gripă în București s-a mărit în această perioadă, ajungând la aproximativ 80 de persoane care se prezintă într-o zi la camera de gardă, afirmă Dr. Adrian Marinescu, managerul Institutului de Boli Infecţioase Matei Balş din Capitală.