Incident grav într-un avion Tarom. Unui co-pilot i s-a făcut rău chiar în timpul zborului
S-a dat alarma la bordul unui avion Tarom. Co-pilotului i s-a făcut rău în timpul zborului pe ruta Amsterdam - București.
Acesta a leșinat, însă, din fericire aeronava era în apropiere, de capitală, așa că a aterizat în siguranță pe Otopeni.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Comandantul a fost, însă, nevoit să declanșeze procedura de urgență. Când a fost preluat de ambulanță pe pistă, co-pilotul era conștient.
Avionul Tarom, un Boeing 737, care venea de la Amsterdam la București, a decolat din Olanda în jurul orei 13 cu 76 de pasageri la bord. Urmă să ajungă la 15 și 36 de minute, ora Bucureștiului, pe Otopeni. Cu numai 30 minute înainte de aterizare, comandantul a declanșat procedura de urgență: "Mayday, mayday... Tarom RO362... Avem un pilot..."
Pe înregistrarea discuției dintre comandant și turnul de control se aude cu întreruperi momentul în care cere ajutor. Din primele informații, copilotul a acuzat o stare de leșin, iar, potrivit procedurii, pe pistă urmau să fie mobilizați medici și pompieri, care să le acorde ajutorul necesar.
Turnul de control a încercat să afle dacă pilotul poate ateriza în siguranță pe Otopeni. Din fericire, comandantul a adus aeronava la sol în condiții de siguranță, respectând procedurile de urgență pentru astfel de cazuri.
Marius Popescu, purtător de cuvânt Tarom: ”Putea să vorbească, a zis doar că nu se simte bine. A ieșit pe picioare din aeronava și l-a preluat ambulanța".
Cei 76 de pasageri nu au fost niciun moment în pericol, spun cei de la Tarom, pentru că pilotul comandant a preluat manșa și a efectuat aterizarea ca la manual.
Sorin Stoicescu: "Există o procedură pe care piloții o învață la testare. Este o situație care se poate finaliza periculos. Un dezastru, Balotești, una dintre ipoteze a fost că comandantul nu mai era prezent în inregistratorul de cabină."
Sorin Stoicescu, cel care a coordonat echipa de investigație în cazul prăbușirii unui Airbus la Balotești în 1995, când 60 de oameni au murit, spune că una dintre cauzele celei mai mari tragedii aviatice românești este lipsa unui pilot de la manșă, investigatorii presupunând că i s-a făcut rău.
Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile urmează să stabilească dacă a avut loc un incident grav, pentru a decide dacă începe o anchetă.