Încep noi lucrări la mult așteptata Autostradă A1 Sibiu-Pitești. Ce spun autoritățile despre cea de pe Valea Prahovei

×
Codul embed a fost copiat

Una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România, Sibiu-Pitești, începe să prindă contur, dar cu pași greoi.

După ce anul trecut a fost inaugurat un ciot de 13 kilometri, săptămâna viitoare vor începe lucrările pe un nou tronson. În paralel, autoritățile promit și eterna autostradă de pe Valea Prahovei. România are în acest moment puțin peste 940 de kilometri de drum de mare viteză.

Pe un traseu cu un peisaj de poveste, cu dealuri și sate răsfirate, autoritățile vor începe lucrările pe tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu - Pitești. Din imaginile filmate de la înălțime de Asociația Pro Infrastructura se vede însă cât de greu se face autostrada.

Pe o porțiune de 10 kilometri, între Tigveni și Argeș, constructorul trebuie să ridice mai multe poduri și viaducte și să sape primul tunel de autostradă într-o zonă de munte, cu o lungime de 1,35 km.

În paralel, cu pași greoi se lucrează și pe lotul 5, între Pitești și Curtea de Argeș. Această porțiune de 30 de kilometri ar urma să fie gata în 2025.

Citește și
autostrada a3
Pericol pe autostrada A3. Motivul pentru care a crescut numărul incidentelor în care au fost implicați urșii

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Pe lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș sunt undeva la 30 la sută ca și progres, dar pe secțiune 4 pentru că despre această companie vorbim, cea care a făcut secțiunea unu, trebuie să intre în această săptămână la lucrări. Au terminat faza de proiectare și intră în zona de lucrări, deci va fi atacat și sectorul 4”.

Tot pentru lotul 4, Guvernul aprobă în această săptămână exproprieri suplimentare. În total vor fi 364 de imobile proprietate privată în valoare de aproape un milion lei.

Provocările cele mai mari sunt însă pentru secțiunile 2 și 3, care în prezent sunt în faza de proiectare, conform contractului.

Proiectul autostrăzii de pe Valea Prahovei costă 4 miliarde de euro

Lotul 2, de la Boița la Cornetu, va trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri săpate în munți. Cel mai lung va fi de peste un kilometru și jumătate. Lucrările aparțin unor companii turcești asociate și ar urma să înceapă cel mai devreme la finalul lui 2024.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Cei aproximativ 70 -75 de kilometri dintre Boița și Tigveni ar trebui să fie gata prin 2029 - 2030, termenele contractuale sunt mult mai optimiste, total nerealiste. În mod normal dacă nu la sfârșitul acestui an, dacă că nu în primăvara anului viitor să vedem primele mișcări în teren, să vedem cum o să fie autorizate”.

În total, drumul de mare vitează care ar urma să traverseze munții, astfel încât să lege centrul și vestul României de rețeua europeană de autostrăzi are 123 de kilometri.

În paralel, oficialii de la Transporturi spun că au ajuns la o înțelegere pentru proiectul autostrăzii de pe Valea Prahovei, care ar ajunge la 4 miliarde de euro.

Singurele loturi care ar urma să fie gata în toamna acestui an, dacă se respectă termenele de execuție, sunt pentru A0, autostrada care înconjoară Capitala.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali, la cel mai profitabil sezon din ultimii ani: a prezentat toate sumele încasate
Gigi Becali, la cel mai profitabil sezon din ultimii ani: a prezentat toate sumele încasate
Citește și...
Românii pe terenurile cărora se construiește Autostrada A7, nemulțumiți că primesc despăgubiri de doar 1,18 lei pe mp
Românii pe terenurile cărora se construiește Autostrada A7, nemulțumiți că primesc despăgubiri de doar 1,18 lei pe mp

Zeci de prahoveni pe terenurile cărora se construiește Autostrada A7, către Moldova, vor să dea statul în judecată. În localitatea Colceag, din Prahova, peste 600 de oameni au aflat că vor primi doar 1 leu si 18 bani pe metrul pătrat de teren arabil.

Pericol pe autostrada A3. Motivul pentru care a crescut numărul incidentelor în care au fost implicați urșii
Pericol pe autostrada A3. Motivul pentru care a crescut numărul incidentelor în care au fost implicați urșii

Semnal de alarmă în Mureș, unde în ultimele zile numărul incidentelor în care au fost implicați urși a crescut periculos.

Avans zero pe Autostrada 0. Lucrările la centura Capitalei înaintează românește: pe șantiere bate vântul
Avans zero pe Autostrada 0. Lucrările la centura Capitalei înaintează românește: pe șantiere bate vântul

Situație parcă fără sfârșit pe unul dintre tronsoanele autostrăzii care înconjoară Capitala. Singurul lot rămas fără constructor mai are de așteptat. Licitația durează de 4 ani.

Recomandări
Dezinformarea, folosită ca armă în alegerile din întreaga lume. Cum au devenit rețelele sociale principalul câmp de luptă
Dezinformarea, folosită ca armă în alegerile din întreaga lume. Cum au devenit rețelele sociale principalul câmp de luptă

Anul 2024 a fost dominat de dezinformările apărute pe fondul campaniilor electorale organizate în mare parte din lume. Competițiile politice și rețele sociale au arătat vunerabilitățile sistemelor politice și de apărare.

Ucraina revendică asasinarea generalul Igor Kirillov. Serviciile secrete ale Kievului: „Un criminal şi o ţintă perfectă”
Ucraina revendică asasinarea generalul Igor Kirillov. Serviciile secrete ale Kievului: „Un criminal şi o ţintă perfectă”

Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) a revendicat asasinarea unui responsabil de rang înalt al armatei ruse marţi dimineaţa într-o explozie la Moscova, a declarat pentru AFP o sursă din cadrul SBU.

Cod portocaliu de viscol în România. Care sunt zonele vizate | HARTĂ
Cod portocaliu de viscol în România. Care sunt zonele vizate | HARTĂ

Meteorologii anunţă vânt puternic şi polei în cea mai mare parte a ţării, până miercuri dimineaţă la ora 06:00. A fost emis cod portocaliu pentru zona montană înaltă, unde o să fie viscol, iar rafalele de vânt vor ajunge până la 120 de kilometri la oră.