Avans zero pe Autostrada 0. Lucrările la centura Capitalei înaintează românește: pe șantiere bate vântul
Situație parcă fără sfârșit pe unul dintre tronsoanele autostrăzii care înconjoară Capitala. Singurul lot rămas fără constructor mai are de așteptat. Licitația durează de 4 ani.
Însă contestațiile blochează tot de atunci începerea lucrărilor. Și nu este singura problemă cu care se confruntă noua centură a Capitalei, denumită A 0. Pe câteva segmente de drum, utilajele mai mult stau, în loc să lucreze.
Acest tronson de drum, dintre Autostrada A 1 Bucureşti - Piteşti şi DN 1, ar trebui să fie gata până în 2025. Cei 18 kilometri vor costa peste 800 de milioane de lei, însă pe aici momentan bate vântul. De 4 ani încearcă autoritățile de la Transporturi să semneze contractul pentru acest lot. Licitația, deschisă încă din 2019, a fost blocată de cinci ori.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: ”Lotul 1 de pe A0 Nord are o lungă istorie de câștigători desemnați de comisiile de evaluare, după care contestați. Ca atare, sperăm că de data asta va fi câștigătorul definitiv, dar având în vedere legislația nu putem să garantăm că acesta va fi câștigătorul definitiv”.
Este singurul lot din cele șapte care nu are constructor. Din cei 101 de kilometri pe care îi are Autostrada 0, aproximativ 70 sunt în curs de execuție. Dintre aceștia, 20 de kilometri au șanse mari să fie dați în folosință anul acesta, spun asociațiile din domeniu. Însă și pe loturile mai avansate sunt probleme.
Autostrada 0 costă 970 de milioane de euro, bani europeni
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: ”Lotul 1 are termen oficial de deschidere în septembrie, dar va fi cu siguranță depășit, sunt deja în întârziere și este posibil să intrăm chiar în 2024 cu deschiderea. Antreprenorul nu este suficient de mobilizat pentru a termina anul acesta în acest moment, lotul 2 are termen acum în luna mai, dar va fi depășit cu siguranță”.
Probleme sunt și pe ultimul lot din sud. Conform datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ar trebui să fie gata în decembrie, lucru imposibil, recunosc și reprezentații companiei de drumuri. Inelul de sud ar putea fi gata în totalitate în toamna anului viitor.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: ”Li s-a pus în vedere ca până la sfârșitul lunii aprilie să aibă un progres fizic de aproximativ 45%, nu are acest progres fizic, se intră într-o altă logiă, logica penalizărilor și a rezilierii. Nu arată capacitatea de a recupera întârzierile”.
Autostrada 0 costă 970 de milioane de euro și banii vin din fonduri europene.
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, lucrari, centura capitalei, blocaj,
Dată publicare:
08-04-2023 19:21