Cea mai mare navă de căutare de diamante din lume, în lucru la Șantierul Naval din Mangalia
România a revenit pe piața mondială a vapoarelor de lux pentru croaziere, a celor de mare capacitate pentru exploatații petroliere și a navelor specializate în găsirea diamantelor în mediul subacvatic.
În Mangalia, de exemplu, se naște încet, dar sigur, o navă care costă 42 de milioane de euro. Și care va fi cea mai mare din lume din clasa sa.
Nu este singura, însă șantierele navale de la noi mai au nevoie de sute de muncitori ca să respecte termenele de finalizare.
În Şantierul Naval din Mangalia, muncitorii pregătesc tabla pentru cea mai mare navă de căutare şi recuperare de diamante de la mare adâncime. Construcţia va dura doi ani.
Dan Marin, director proiecte şantier naval: "În acest moment suntem în plin proces de asamblare a primei nave de tip offshore pentru Namibia, întoarcem acest panou uriaş cu macaraua de 120 de tone după care va urma asamblarea cu profile longitudinale."
Remus Câmpean, maistru: "Este o navă tip nou faţă de ce construiam noi."
Chris Groninger, director general al şantierului naval Mangalia: "Va fi cel mai mare vas de acest tip din lume. Va avea 176 de metri lungime şi va fi foarte complex şi performant din punct de vedere tehnic. Va avea un sistem de lasere care vor scana fundul mării."
Tot în Mangalia este construit, în această perioadă, un vas exclusivist pentru expediţii. În el vor putea fi cazaţi în apartamente de lux 200-300 de pasageri. Două feriboturi pentru Canada, care vor transporta maşini şi utilaje din Vancouver în insule sunt, de asemenea, în lucru în şantierele navale. Iar în Constantă tocmai ce a fost lansat la apă un petrolier. Şi la Galaţi se lucrează încontinuu.
Rano Brugge, director general al şantierului naval Galaţi: "În acest moment avem în lucru 18 vase dintr-un portofoliu extins, de la yachturi, la nave complexe de tip off-shore şi nave militare. Cei mai mulţi clienţi au mai lucrat cu noi şi s-au întors pentru că sunt foarte mulţumiţi de ceea ce facem noi la Galaţi."
Ca să răspundă comenzilor, şantierele ar avea nevoie de sute de angajaţi. În ultimii 20 de ani, în România au fost construite zeci de nave militare, pentru 13 ţări din NATO şi din afara organizaţiei, inclusiv nava Ştefan cel Mare pentru Poliţia de Frontieră Romană. Din păcate însă, în prezent, mai bine de 70 la sută dintre navigatori români lucrează pentru armatori din străinătate.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Sursa: Pro TV
Etichete: Mangalia, nave, diamante, santierul naval mangalia,
Dată publicare:
25-05-2019 12:03