Imagini din subteranul dominat de Sfanta Varvara. Cum arata tunelurile de metrou din Drumul Taberei
Cea mai spectaculoasa constructie din Romania, metroul din Drumul Taberei, prinde viteza...destul de greu.
La o luna de cand se lucreaza in subteran, a fost pusa in functiune o singura instalatie de foraj, care a sapat 200 de metri, adica nici un sfert din cat ar fi trebuit.
"Sfanta Varvara a avut perioade de reglaje, normale pentru inceput, dar vom recupera pe traseu", ne transmit responsabilii.
Alegeri 2024
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
O echipa a Stirilor PRO TV a coborat in subteran, ca sa vada stadiul lucrarilor.
La o luna de la inceperea lucrarilor, instalatia Sfanta Varvara a sapat o galerie de 200 de metri lungime. Tot tunelul are un diametru de 6 metri.
Cealalta instalatie de forat, sfanta Filofteia, sta neclintita pana cand Varvara ajunge in statia urmatoare. Are de asteptat pana pe 1 decembrie, spun reprezentantii Metrorex, care ne-au permis sa vedem galeria sapata deja.
Dalele sunt montate pe pereti, iar in urma cartitei ramane o galerie bine izolata. Pana astazi, scutul care sapa nu s-a lovit de obstacole greu de trecut, ne explica seful de santier.
Asa ca, atunci cand functioneaza, cartita reuseste sa inainteze 20 de metri pe zi.
Acum se afla la jumatatea distantei dintre statiile Academiei si Orizont, iar pana la ultima statie, Raul Doamnei mai are de sapat 6 galerii.
Odata terminate sapaturile si instalate liniile de metrou, muncitorii vor incepe sa lucreze si la statiile propriu-zise.
Exista si o veste buna. Daca nu da de pietre sau de stanci, Sfanta Varvara nu produce vibratii periculoase pentru cladiri.
Pentru a demonstra acest lucru, facem un experiment.
Oaplicatie de pe telefon este, de fapt, un miniseismograf care inregistreaza orice vibratie. Sa vedem ce se intampla in galerie, in momentul in care instalatia sfanta Varvara este in actiune.
Vibratia pe care o provoaca tramvaiele de la suprafata este chiar mai mare decat cea a instalatiilor din subteran.
Lucrarile la metroul din Drumul Taberei costa aproape 700 de milioane de euro si ar trebui sa fie terminate in 2016.