iLikeIT. Jocul pentru care programatorii romani au reconstruit inchisoarea Alcatraz pixel cu pixel
Cam de cat timp credeti ca foloseste Ubisoft talent si know-how romanesc pentru jocuri cu succes international? Aproape un sfert de secol.
Cel mai recent exemplu: minunatul WatchDogs 2, pe care vi l-am recomandat saptamanile trecute. Un univers paralel, desenat intr-o realitate care nu exista decat pe console si computere. O lume in care hackingul e accesibil jucatorului. Romanii s-au ocupat de partea distractiva a productiei. De cursele cu drone, serviciile de taxi si de inchisoarea Alcatraz.
"Cea mai mare provocare a dezvoltatorilor este sa creeze o poveste credibila, ca sa ii tina pe oameni tot mai mult in lumea pe care ei au creat-o... Dilema pune in miscare un angrenaj imens, cu scenaristi, artisti, programatori, compozitori si testeri din cele cinci studiouri Ubisoft din intreaga lume. Doar in Bucuresti - unde studioul s-a deschis in 1992! - sunt in prezent peste o mie de angajati.
Munca este mai complexa decat pe un platou de filmare de la Hollywood. Pana la urma, cei care vor sa joace, platesc pentru experienta. Pretul mediu al unui joc triple A este de 60 de euro. Spre 300 de lei la noi.
Sa revenim la Watchdogs, cel mai recent hit Ubisoft. “Watch Dogs2 se intampla in San Francisco, e cumva taramul de joaca ideal pentru un joc cu hackeri, e un oras foarte frumos, colorat, foarte multa verticalitate care iti ofera niste privelisti foarte frumoase”, spune Florin, unul dintre romanii care au lucrat la el.
Cam 38 de kilometri patrati are San Francisco, in varianta digitala. O varianta compresata a orasului californian care insa nu omite detaliile din viata reala. Peisajele, cladirile si mai ales...oamenii de pe strada. Pe acest fundal se construieste povestea lui Marcus, hackerul care vrea sa puna la pamant sistemul informatic ce controleaza metropola.
Sa fauresti o astfel de lume dureaza. Procesul nu include numai programare si design. Miscarile unor actori reali sunt capturate si apoi transpuse in animatie. Scenaristii creeaza fire narative pentru fiecare locuitor cu care poti interactiona in joc. Cladirile si peisajele sunt replicate minutios.
La Bucuresti, spre exemplu, s-a lucrat la inchisoarea Alcatraz. Macar virtual, pe-o caramida de-acolo ar trebui sa scrie fabricat in Romania... De fapt, ai nostri au acoperit partea ceva mai distractiva a jocului. Dincolo de misiuni. Acele detalii care te scot din rutina gameplay-ului, activitati pe care jucatorul poate sa le faca, pe langa misiuni.
Andreea, de exemplu, a programat ... aplicatia pentru camera din joc. "E satisfacator sa vad ca oamenii folosesc acest feature si imi place ca pozele care ajung pe internet, din Watchdogs sunt facute cu aceasta aplicatie."
Sunt lucruri marunte, dar puse toate cap la cap, creeaza o lume complexa. Nu mai avem noi industria grea de altadata, dar in cea a jocurilor, mii de tineri din toata tara pun serios umarul la o piata globala, care a generat in 2016 aproape 100 de miliarde de dolari in vanzari.