7 angajati vin zilnic si monitorizeaza un sistem de 21 de milioane de euro care nu merge. Explicatia pentru haosul din trafic

×
Codul embed a fost copiat

Un sistem de 21 de milioane de euro care ar fi trebuit sa fluidizeze traficul din Bucuresti nu mai functioneaza. O spune un raport cerut de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, care a suportat mare parte din aceasta suma uriasa.

Desi ar fi trebuit sa avem semafoare corelate, intersectii degajate imediat de unul dintre cele mai inteligente programe din lume, Primaria Capitalei nu a mai innoit contractele de mentenanta si acum circulatia a revenit la situatia din anii 2000. Adica pe strazi domneste haosul "încolonat".

Bucurestiul este pe locul 8 in lume in materie de aglomeratie. Si asta nu din cauza ca avem un numar mare de masini, ci din cauza incompetentei autoritatilor. Un Bucurestean care pleaca la un drum de 30 de minute face alte 27 de minute in trafic, iar intarzierea anuala este de 103 ore"

Consumul de benzina si motorina a crescut cu 40% in Capitala, din cauza aglomeratiei si traficului, arata rapoartele oficiale.

E imposibl ca dupa ce treci de un semafor cu verde, urmatorul sa fie rosu, si tot asa. In loc sa fie corelate, sa mergi snur.

Citește și
muzicieni trafic
Un ambuteiaj s-a transformat intr-o experienta inedita pentru soferi. Ce au vazut cand au coborat din masini. VIDEO

Cauza haosului de pe strazi: Sistemul de Management Inteligent al traficului e la pamant

Centrul de comanda al Sistemului de management al Traficului, aici ar trebui sa fie creierul unui program care a costat 21 de milioane de euro. Dar nu apare nimic pe aceste ecrane pentru ca o lucrare intre Piata Sudului si Piata Victoriei a taiat cablurile. Cum nu exista contracte de mentenanta, nu are cine sa repare situatia. Si nu de ieri de azi, ci de la jumatatea anului.

Poate parea incredibil, dar cei 7 angajati care monitorizeaza aceste calculatoare vin la serviciu degeaba de aproape jumatate de an. Se uita pur si simplu la aceste monitoare si dupa 8 ore pleaca acasa.

Sistemul din Trafic a fost montat din 2007 pana in 2009 si a functionat cu pauze, pana in 2014. Sunt 240 de intersectii cu echipamente montate. Antene, camere de luat vederi, transmitatori legati la semafoare si senzori in asfalt.

Senzorii din asfalt sunt la o distanta de 50, 20 si 10 metri de intersectie. Cand o masina parcurge distanta dintre ei cu o viteza prea mica e semn ca s-a format aglomeratie si dispecerul ar trebui sa dea verde semaforului ca sa decongestioneze traficul.

Dar sistemul de 21 de milioane de euro a fost lasat de izbeliste. Un raport preliminar al Planului de Mobilitate Urbana Bucuresti -Ilfov - raport comandat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care a si acordat 80 la suta din finantarea pentru sistem, arata ca proprietarii celor 400 de mii de masini care tranziteaza in medie Bucurestiul pe zi au cheltuieli de milioane de euro pe an din cauza consumului de carburat si a uzurii suplimentare a pieselor.

"Nu e posibil asa ceva, e incredibil in ce lume traim? Senmaforizarea e haotica"

Totul se intampla din cauza ca Sistemul Inteligent nu functioneaza.  Daca problemele nu se rezolva, Banca Europeana ne-ar putea cere cele 17 milioane de euro inapoi:

Mario Patrone, director general BERD: "Daca sunt probleme si nu functioneaza si se dovedeste ca e din vina beneficiaruli, exista cai prin care sa ne luam banii inapoi"

Responsabilitatea pentru toata aceasta situatie este a Primariei Capitalei, care cunoaste situatia si care a precizat in raportul Planului de Mobilitate ca au existat si exista numeroase "constrangeri financiare". Contactati marti, reprezentantii primariei au spus ca vor da explicatii in zilele urmatoare.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Orasul cu cel mai intens trafic rutier din lume. In 2030, va pierde 128 mil. dolari/zi daca nu va rezolva problema
Orasul cu cel mai intens trafic rutier din lume. In 2030, va pierde 128 mil. dolari/zi daca nu va rezolva problema

Orasul cu cel mai intens trafic rutier din lume, potrivit Indicelui Global de Satisfactie a Soferilor, studiu realizat de Waze.

Un ambuteiaj s-a transformat intr-o experienta inedita pentru soferi. Ce au vazut cand au coborat din masini. VIDEO
Un ambuteiaj s-a transformat intr-o experienta inedita pentru soferi. Ce au vazut cand au coborat din masini. VIDEO

Un ambuteiaj pe o autostrada din Anglia s-a transformat intr-un concert in aer liber, oferit de patru muzicieni, captivi si ei in aglomeratia creata.

"Mergeam cu masina si, dintr-o data, alerga un stalp mai repede ca mine". Declaratiile de circ ale unui sofer din Capitala

O masina facuta praf, un stalp lovit si trafic paralizat pe podul Basarab din Capitala. La asta s-a ajuns dupa o cearta intre un bucurestean si iubita lui.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.