Haos pe drumuri si pe calea ferată din cauza caniculei. TIR-urile au fost oprite pe dreapta
Căldura extremă încinge şi chiar topeşte drumurile, iar asta duce la restricţii de circulaţie. Miercuri, în unele zone s-au înregistrat peste 50 de grade Celsius atât la nivelul asfaltului, cât şi la nivelul şinelor de cale ferată.
Aşa că şoferii maşinilor de tonaj mare au fost obligaţi să tragă pe dreapta că să nu facă şleauri, iar călătorii din gări au așteptat ore în şir trenurile care acumulau întârzieri. Inclusiv în aeroport s-au luat măsuri speciale.
Pe drumul naţional 17- zeci de TIR-uri, pe o parte şi pe altă a şoselei, au fost oprite încă de la primele ore ale dimineţii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Florin Ciurdariu, propietar camioane: ”Că să nu păţească şoferii ceea ce se întâmplă astăzi în trafic mi se pare normal să ştii înainte cu 24 de ore să le ai oprite în garaj, să nu le dai drumul în cursa. Dar nu se poate aşa, asta e statul român.”
Temperaturile ridicate le dă programul peste cap programul şi şoferilor de TIR, care sunt obligaţi să tragă pe dreapta din cauza caniculei. Astfel, până la ora 20 maşinile mai mari de 7,5 tone au avut interzis să circule pe drumurile naţionale şi autostrăzile din 15 judeţe. Excepţie fac transporturile de persoane, de mărfuri perisabile, vehiculele de prim-ajutor, transporturile de animale vii şi funerare.
La orele prânzului, în anumite locuri s-au înregistrat, chiar şi 52 de grade la nivelul solului. La această temperatura, bitumul folosit la asfaltare are temperatura de curgere, spun specialiştii. Dovadă stă faptul că poate fi modelat chiar şi cu talpă piciorului, de exemplu. Aşadar, transporturile grele l-ar distruge imediat.
În Gara de Nord, trenurile au ajuns cu întârziere, iar călătorii au suportat temperaturi de peste 38 de grade. La nivelul şinelor de cale ferată s-au întregistrat peste 50 de grade Celsius, astfel că viteză trenurilor a fost redusă chiar şi cu 40 km/h, iar trenurile au acumulat ore întregi de întârzieri.
Măsuri pentru protejare pasagerilor în zilele caniculare au luat şi reprezentanţii Aeroportul Henri Conadă. Două ambulanţe sunt gata să intervină pentru orice tip de urgenţă medială. De asemenea au fost amplasate dozatoare de apă, iar sistemele de climatizare funcţionează la maximum.