Guvernul a făcut rost de bani pentru prima autostradă care va traversa munții. Lucrările au ajuns la 7%

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile vor finanța în continuare lucrările la Autostrada A1, pe tronsonul Sibiu–Pitești, prima șosea de mare viteză care va traversa Carpații. O parte din bani vin din fondurile europene de coeziune, cealaltă de la bugetul de stat și împrumuturi.

În ședința de joi, Guvernul a dat undă verde pentru un credit de un miliard de euro din partea Băncii Europene de Investiții pentru autostradă. În șantier, lucrările avansează pe unele porțiuni, însă sunt și zone unde nu există pentru moment toate autorizațiile de mediu.

Constructorii avansează pe tronsonul Boița–Cornetu

Cu peste 250 de muncitori în șantier, constructorii responsabili de cei 31 de km între Boița și Cornetu au ajuns la un stadiu fizic de 7%. În zonele unde există autorizație de mediu, se lucrează pentru recuperarea întârzierilor – la viaducte, fundații și la tunelul de la Robești, unde se pregătesc primele săpături.

Până la final, vor fi construite 50 de viaducte, 7 tuneluri, iar râul Olt va fi traversat de cinci ori, pe poduri spectaculoase.

Alexandru Bogdan, coordonator șantier:Tunelul de la Robești are 900 de metri lungime și va fi executat prin noua metodă austriacă. Este metoda clasică de execuție a tunelurilor, este o metodă cunoscută pentru zonele stâncoase, permite o mobilizare rapidă și ritm de a avansa chiar de 10 metri pe zi.”

Citește și
Cel mai mare pod din lume, în China
China a inaugurat cel mai mare pod suspendat din lume, după un proiect inovator. Are cale ferată, autostradă și șosea | VIDEO

Lucrurile merg mai bine pe lotul vecin, între Cornetu–Tigveni, de 37 de km, unde ar urma să înceapă săpăturile la cel mai mare tunel din România. Tunelul Poiana are 1,7 kilometri, este format din două galerii, iar constructorul va folosi un utilaj TBM, cunoscut sub numele de „cârtiță mecanică”.

Ionuț Ciurea, Director Executiv Pro Infrastructura: „Nu este ușor să sapi 1,7 km de tunel în creierii munților. Ar trebui să vedem foreza în teren săpând în primăvară și din momentul în care TBM-ul intră la săpat ar trebui să avem în 3 ani tunelul respectiv gata – dacă lucrurile merg bine.”

Nu mai sunt emoții pentru ultimul lot aflat în lucru între Tigveni și Curtea de Argeș, care ar urma să fie gata în vara anului viitor.

Banii sunt în mare parte europeni, dar și de la bugetul de stat și din împrumuturi. Guvernul a aprobat procedura pentru a împrumuta 1 miliard de euro de la Banca Europeană de Investiții pentru Autostrada A1.

Urmează să fie terminate și lucrările de pe Autostrada de Centură

Tot cu bani europeni urmează să fie terminate și lucrările pe Autostrada de Centură a Capitalei. În prezent, se circulă pe mai mult de jumătate din traseul de 100 de km.

Corespondent PROTV: „Trei segmente mai sunt în lucru pe Autostrada 0. Pe sectorul de la Cernica la Pantelimon, cel mai complicat, constructorii lucrează la montarea grinzilor la podul peste lac, o structură dificilă, într-o zonă protejată. Cu o mobilizare bună în șantier, porțiunea de 4 km ar urma să fie gata până la finalul anului. Lotul vecin, dintre Pantelimon și Afumați, e mai în urmă, iar acolo o să vedem o inaugurare cel mai devreme în primăvara lui 2026.”

Ultimul tronson rămas în lucru, cel care leagă A0 Nord de Autostrada A1, este și el în șantier și ar putea închide complet inelul de nord abia peste un an și jumătate.

Articol recomandat de sport.ro
"Bijuteria" de 100 de milioane de euro prinde viață! Când intră buldozerele: "Va fi primul din țară"
"Bijuteria" de 100 de milioane de euro prinde viață! Când intră buldozerele: "Va fi primul din țară"
Citește și...
Premierul Ilie Bolojan: România plătește anual dobânzi de 11 miliarde de euro. Atât costa Autostrada Moldovei
Premierul Ilie Bolojan: România plătește anual dobânzi de 11 miliarde de euro. Atât costa Autostrada Moldovei

Premierul Ilie Bolojan a tras un semnal de alarmă cu privire la situația financiară a României, explicând că țara noastră va plăti în acest an dobânzi în valoare de 11 miliarde de euro - o sumă echivalentă cu costul construirii Autostrăzii Moldovei A7.

China a inaugurat cel mai mare pod suspendat din lume, după un proiect inovator. Are cale ferată, autostradă și șosea | VIDEO
China a inaugurat cel mai mare pod suspendat din lume, după un proiect inovator. Are cale ferată, autostradă și șosea | VIDEO

Cel mai lung pod suspendat din lume a fost deschis marți traficului în estul Chinei și leagă orașele Changzhou și Taizhou. Colosul de oțel a redus durata călătoriei de la peste o oră la doar 20 de minute.

A8, autostrada promisă de aproape 20 de ani: ce loturi merg înainte și unde se blochează
A8, autostrada promisă de aproape 20 de ani: ce loturi merg înainte și unde se blochează

Pe măsură ce Guvernul rămâne fără bani pentru autostrăzi, scad și șansele să înceapă curând și în forță lucrările la A8 – autostrada care ar trebui să unească Moldova cu Transilvania, trecând Carpații Orientali.

Recomandări
Apa revine treptat în Prahova și Dâmbovița, după zile de criză. Testele de calitate a apei vor decide deschiderea robinetelor
Apa revine treptat în Prahova și Dâmbovița, după zile de criză. Testele de calitate a apei vor decide deschiderea robinetelor

Joi seara, responsabilii de la Apele Române au anunțat că alimentarea cu apă se apropie de reluare pentru cei peste 100.000 de locuitori din Prahova și Dâmbovița.

BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”
BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”

Biroul Electoral de Circumscripţie Bucureşti a cerut eliminarea videoclipului filmat la Cotroceni în care apar candidatul USR la Primărie Cătălin Drulă, preşedintele Nicuşor Dan şi Vlad Voiculescu. 

Putin cere retragerea completă a armatei ucrainene până la Odesa. Rusia ar ajunge astfel la granița cu România
Putin cere retragerea completă a armatei ucrainene până la Odesa. Rusia ar ajunge astfel la granița cu România

„Există posibilitatea ca americanii să trădeze Ucraina". Emmanuel Macron a formulat acest grav avertisment într-o discuție cu Zelenski şi alți lideri europeni pentru a analiza strategii de protejare a Kievului.