Greva anuntata vineri pe aeroportul Otopeni a fost amanata. Decizia luata de instantele din Romania
Greva anuntata pentru vineri pe aeroportul Otopeni, care risca sa dea peste cap programul zborurilor, a fost amanata
Hotararea amanarii a fost luata dupa ce Tribunalul Ilfov a decis, vineri dimineata, ca protestul trebuie amanat pana la demonstrarea legalitatii actiunii. Decizia tribunalului poate fi atacata cu apel in termen de 5 zile.
Angajatii uneia dintre firmele care se ocupa de incarcarea si descarcarea bagajelor, dar si de curatarea aeronavelor, planuiau sa isi intrerupa activitatea intre orele 13 si 15. Oamenii sunt nemultumiti ca au un volum mare de munca, stau peste program si, spun ei, sunt prost platiti.
Peste 400 din cei 700 de angajati ai uneia dintre firmele care se ocupa de preluarea bagajelor si de intretinerea aeronavelor de pe aeroportul Henri Coanda, anuntau ca vor inceta lucrul intre orele 13 si 15. Sunt nemultumiti ca lucreaza tot mai mult, dupa ce, in ultimii doi ani, si-au dat demisia peste 100 dintre fostii colegi, iar ei au fost nevoiti sa le preia sarcinile.
Alexandru Cioc, lider sindical: ''Problema este ca cei de la incarcari si decarcari bagaje trebuie sa faca si alte lucruri, degivrari."
"E foarte multa munca."
In aceste conditii, nici salariile nu ii multumesc. Un angajat care incarca si descarca bagajele in avioane, primeste doar 1200 de lei.
“Non stop, de dimineata la 7 pana la 7, suntem platiti doar 11 ore, o ora este considerata pauza de masa pe care nu o vedem de regula. Nu prea suntem respectati.”
"Nu avem transport, venim cu masinile personale."
Compania in cauza se ocupa de jumatate dintre avioanele care ajung pe aeroportul Otopeni, inclusiv de curatenia din interior.
Pasager: "Nu e normal.sa fim noi afectati."
La compania in cauza Tarom detine 37% din actiuni, aeroportul 13 procente, iar celelalte 50 de procente sunt impartite intre doua firme din Olanda si Germania.
Nemultumirile angajatilor
Potrivit liderului Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cioc, cea mai stringenta problema este cea a dimensionarii personalului si normarea activitatii in raport cu volumul si conditiile de munca
"S-a ajuns la greva deoarece, dupa aproape patru luni de discutii, nu am gasit un numitor comun impreuna cu reprezentantii conducerii. S-a ajuns aici in urma nemultumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului si normarea muncii in raport cu volumul si conditiile de munca. In ultimii doi ani, pe fondul nemultumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajati. Acestia au demisionat din varii motive, dar majoritatea nemultumirilor au fost de ordin financiar, iar toata aceasta lipsa de personal se regaseste in volumul de munca. Volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. Ati vazut ce inseamna activitatea de handling portuar care presupune si incarcari/descarcari de bagaje, marfuri, cargo, posta. Lipsa, sa zicem, a 10-15 oameni se simte imediat, daramite a unui numar de 70-80 de oameni dintr-un departament", a declarat, pentru AGERPRES, Alexandru Cioc.
A doua nemultumire a salariatilor vizeaza programul de munca, acestia nemaiavand, conform liderului de sindicat, timp de refacere sau de activitati familiale.
"Din cauza lipsei de personal, s-au facut peste 100 de programe de lucru. Programul cel mai uzitat pe aeroport este 12 cu 24, 12 cu 48, prin care se asigura o activitate continua. Din cauza lipsei de personal, s-a ajuns sa avem peste 100 de programe de munca si angajatul nu mai are timp de odihna si refacere, nu mai are timp de activitati socio-familiale. Este una din problemele majore. Oamenii nu mai au timp sa se refaca. Si munca asta suplimentara la un moment dat te face sa clachezi", a explicat el.
De asemenea, angajatii firmei de handling reclama faptul ca nu li se asigura transportul spre si dinspre locul de munca, respectiv aeroportul Henri Coanda (Otopeni), si nici decontarea acestuia, in conditiile in care turele de lucru incep in cursul noptii. La toate aceste probleme se adauga cea a salariilor mici, necorelate cu volumul de munca si cu responsabilitatea celor care lucreaza in domeniul aviatiei.