Google nu vrea să renunțe la Cookie-uri, deși regulamentele europene cer să renunțe la aceste practici
Deși este constrânsă de regulamentele europene să nu-și mai monitorizeze utilizatorii, compania Google nu vrea să renunțe la acest sistem.
Practic va continua să adune date despre preferințele, gusturile și obiceiurile noastre de fiecare dată când deschidem o pagină de internet.
Astfel de informații sunt folosite ulterior de diferite firme pentru a plasa, în mod repetat, reclame.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Tehnologia care ajută site-urile să ne afiseze în mod repetat reclame la produsele pe care le-am căutat se face cu ajutorul unor fișiere – denumite de specialiști Cookie-uri - adica mici programe atașate fiecărui motor de cautare pe internet. Aceste "depozite" ne umplu apoi ecranele cu reclame.
Forțate de regulamentele europene să renunțe la aceste practici de monitorizare a utilizatorilor, marele companii de tehnologie au amânat mereu momentul. Recent, Google, cel mai mare motor de căutare din lume a anunțat că NU va înceta să folosească această tehnologie, care îi permite să adune date despre cei care folosesc platforma.
Luați însă în calcul și faptul că multe dintre reclamele țintite la produsele pe care le-ați căutat apar uneori cu prețuri diferite, în funcție de momentul zilei sau de trafic.
Mirela Mărcuț, lector Universitatea Oradea: „Există trendul de preț dinamic - cu cât cauti un lucru, te uiti după o haină sau un bilet de avion, cu atat prețul se poate modifica pentru că sistemul din spate deduce că tu esti interesat.”
Specialiștii ne recomandă între altele să ștergem manual istoricul căutărilor.
În cazul în care doriți să accesați mai multe site-uri, însă nu doriți ca platformele digitale să strângă informații personale, puteti folosi mai multe motoare de căutare. Un motor pentru a cauta informatii și altul pentru a cumpăra bilete de avion, de exemplu. Și NU uitați că fiecare pagină de internet trebuie să afiseze un banner care vă cere acordul să împărtășiti sau NU datele personale. Aveți dreptul să refuzați această opțiune și să navigați în continuare pe pagină.