Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
Spectaculosul pod peste Dunăre care face legătura între Brăila și Tulcea este gata în proporție de 65%. Constructorul a început să monteze segmentele metalice fabricate în șantierul naval din Brăila.
Aceste module, 86 la număr, ancorate unul în continuarea celuilalt, vor reprezenta calea propriu-zisă de rulare. Instalarea lor în condiții de echilibru față de pilonii înalți de aproape 200 de metri reprezintă și partea cea mai riscantă a proiectului.
Ritmul lucrărilor este unul fără precedent în România. Se lucrează 24 de ore din 24. Colaborarea dintre o firmă italiană și una japoneză a implicat prezența a peste 1.700 de muncitori de cel puțin 5 naționalități, pe șantier. Segmentele de tăblier sunt aduse pe Dunăre, iar constructorii se gândesc să crească și mai mult ritmul.
Matematic, ritmul montării căii de rulare este de 1,7 segmente pe zi. Plăcut surprins de ceea ce a văzut la pod, premierul a încurcat termenele de livrare.
„Deși ne aflăm în întârziere – proiectul trebuia predat anul trecut, în decembrie, avem garanții în acest moment, de la constructor și beneficiar, că se vor întreprinde toate demersurile și se vor executa lucrările astfel încât, în luna decembrie, anul acesta, podul să poată fi dat în circulație”, a declarat premierul Nicolae Ciucă.
„Întârzierea despre care dânsul a discutat este o chestiune care nu ne privește pe noi în mod direct. A fost o chestiune și legată de relocarea de utilități, sunt mai mulți factori. Termenul contractual e 2023. Pe pod e posibil să circulăm chiar mai devreme”, a explicat un reprezentant al antreprenorului.
Lungimea propriu-zisă a podului va fi de aproape 2 kilometri, puțin mai mare decât a celebrului Golden Gate din San Francisco. La final, va fi cel mai mare pod din România și al treilea din Europa, conform Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Costurile totale se vor ridica la jumătate de miliard de euro, cea mai mare parte din fonduri europene.