Cum arată lucrările la podul dintre Brăila și Tulcea. Este comparabil cu celebrul Golden Gate

×
Codul embed a fost copiat

Desfășurare impresionantă de forțe pe malul Dunării, la Tulcea și Brăila. Acolo prinde contur cel mai mare pod din România, și al treilea din Europa.

Este cel mai important proiect de infrastructură realizat în țara noastră după Revoluție care va costa jumătate de miliard de euro în mare parte bani europeni. Picioarele podului se văd deja pe ambele maluri și se înalță în fiecare zi, cu până la doi metri. O echipă a Știrilor ProTV a vizitat astăzi șantierul.

Pe malul dinspre Brăila şi pe cel dinspre Tulcea se văd, de câteva săptămâni, picioarele care vor susţine podul hobanat. Aceste turnuri vor avea 197 de metri şi vor fi cele mai înalte construcţii din România. Zi şi noapte, muncitorii toarnă un beton special, iar întregul sistem este ghidat prin laser.

Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: „Se toarnă în straturi de 25 de centimetri, pe fiecare turn. Armarea pilonului se face concomitent cu betonarea. În momentul în care se betonează pe o parte, se armează pe cealaltă, fiind un flux continuu. De aceea se şi lucrează 24 de ore din 24."

„Aicea se vede partea inferioară a cofragului efectiv. Cum se ridică. Aici se văd urmele turnării. Straturile succesive de beton, da. Există un sistem de ghidaj cu laser. Se văd. De la nivelul solului, până sus. Se păstrează aliniamentul" explică un muncitor.

Citește și
Bataie Tulcea
Bătaie cu lopeți și bâte în fața unui bar din Tulcea. Un bărbat a ajuns la spital
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Turnurile au până acum 70 de metri înălţime şi, dacă va fi păstrat ritmul, în decembrie vor fi gata.
„Se folosesc în 24 de ore în jur de 16 cifre de beton. Ori 8 metri cubi, este o cantitate destul de impresionantă" explică muncitorul.

Pe aceste turnuri vor fi suspendate cablurile speciale pe care le produce o singură firmă în lume, în Japonia. Toate celelalte materiale sunt de la noi: tablă, de la combinatul siderurgic de la Galaţi, iar scheletul metalic este realizat în şantierul naval de la Brăila. La final, podul va trece la 40 de metri înălţime faţă de nivelul Dunării.

Deşi materialele folosite sunt diferite, acest pod seamănă cu mult mai celebrul Golden Gate din San Francisco. Dimensiunile sunt comparabile. Acesta va fi mai lung cu patru metri şi jumătate, dar podul din Statele Unite are o deschidere centrală de 1280 de metri, în timp ce acesta va avea 1120 de metri.

Proiectul, în ansamblu, include şi o serie de legături rutiere şi drumuri expres, unele aflate abia în stadiul de proiect. Muncitorii care lucrează la construirea podului trăiesc o poveste pe care le-o vor putea spune cu mândrie nepoţilor.

Iancu Dobrea, muncitor: „Şi acuma le arăt poze cu ceea ce face bunicu, ce face tata – că am 4 nepoţi. Am făcut podul Basarab, metroul M5, acum podul de la Brăila."

Din punct de vedere strategic, acest pod va lega Dobrogea de Moldova şi Muntenia, legătura care este realizată, în prezent, doar cu bacul, pe la Galaţi şi Brăila. Termenul estimat de finalizare este 2023.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Pachetul suspect care dus la evacuarea falezei Dunării, la Tulcea. Ce a găsit brigada antitero înăuntru
Pachetul suspect care dus la evacuarea falezei Dunării, la Tulcea. Ce a găsit brigada antitero înăuntru

Un pachet a alertat poliția, pompierii și SRI, după ce a fost lăsat pe faleza Dunării, în Tulcea. Pentru că în apropiere se află sediile unor instituții, toți angajații au fost evacuați.

Bătaie cu lopeți și bâte în fața unui bar din Tulcea. Un bărbat a ajuns la spital
Bătaie cu lopeți și bâte în fața unui bar din Tulcea. Un bărbat a ajuns la spital

Scandal în toată regula marți seară, în faţa unui bar de la marginea oraşului Tulcea. Cinci bărbaţi s-au luat la bătaie cu lopeţi şi bâte.

Turist dispărut în apele Deltei Dunării. Unde a fost văzut ultima dată
Turist dispărut în apele Deltei Dunării. Unde a fost văzut ultima dată

Un turist din Argeş, venit în vacanţă la Tulcea, a dispărut în apele unui canal din Delta Dunării, şi este căutat de azi dimineaţă de echipajele de pompieri militari.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.