Cum arată lucrările la podul dintre Brăila și Tulcea. Este comparabil cu celebrul Golden Gate
Desfășurare impresionantă de forțe pe malul Dunării, la Tulcea și Brăila. Acolo prinde contur cel mai mare pod din România, și al treilea din Europa.
Este cel mai important proiect de infrastructură realizat în țara noastră după Revoluție care va costa jumătate de miliard de euro în mare parte bani europeni. Picioarele podului se văd deja pe ambele maluri și se înalță în fiecare zi, cu până la doi metri. O echipă a Știrilor ProTV a vizitat astăzi șantierul.
Pe malul dinspre Brăila şi pe cel dinspre Tulcea se văd, de câteva săptămâni, picioarele care vor susţine podul hobanat. Aceste turnuri vor avea 197 de metri şi vor fi cele mai înalte construcţii din România. Zi şi noapte, muncitorii toarnă un beton special, iar întregul sistem este ghidat prin laser.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: „Se toarnă în straturi de 25 de centimetri, pe fiecare turn. Armarea pilonului se face concomitent cu betonarea. În momentul în care se betonează pe o parte, se armează pe cealaltă, fiind un flux continuu. De aceea se şi lucrează 24 de ore din 24."
„Aicea se vede partea inferioară a cofragului efectiv. Cum se ridică. Aici se văd urmele turnării. Straturile succesive de beton, da. Există un sistem de ghidaj cu laser. Se văd. De la nivelul solului, până sus. Se păstrează aliniamentul" explică un muncitor.
Turnurile au până acum 70 de metri înălţime şi, dacă va fi păstrat ritmul, în decembrie vor fi gata.
„Se folosesc în 24 de ore în jur de 16 cifre de beton. Ori 8 metri cubi, este o cantitate destul de impresionantă" explică muncitorul.
Pe aceste turnuri vor fi suspendate cablurile speciale pe care le produce o singură firmă în lume, în Japonia. Toate celelalte materiale sunt de la noi: tablă, de la combinatul siderurgic de la Galaţi, iar scheletul metalic este realizat în şantierul naval de la Brăila. La final, podul va trece la 40 de metri înălţime faţă de nivelul Dunării.
Deşi materialele folosite sunt diferite, acest pod seamănă cu mult mai celebrul Golden Gate din San Francisco. Dimensiunile sunt comparabile. Acesta va fi mai lung cu patru metri şi jumătate, dar podul din Statele Unite are o deschidere centrală de 1280 de metri, în timp ce acesta va avea 1120 de metri.
Proiectul, în ansamblu, include şi o serie de legături rutiere şi drumuri expres, unele aflate abia în stadiul de proiect. Muncitorii care lucrează la construirea podului trăiesc o poveste pe care le-o vor putea spune cu mândrie nepoţilor.
Iancu Dobrea, muncitor: „Şi acuma le arăt poze cu ceea ce face bunicu, ce face tata – că am 4 nepoţi. Am făcut podul Basarab, metroul M5, acum podul de la Brăila."
Din punct de vedere strategic, acest pod va lega Dobrogea de Moldova şi Muntenia, legătura care este realizată, în prezent, doar cu bacul, pe la Galaţi şi Brăila. Termenul estimat de finalizare este 2023.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: pod braila, pod, golden gate, pod dunare,
Dată publicare:
21-10-2020 19:18