„Golden Gate de România” a devenit un permanent șantier. Noile probleme apărute la podul de la Brăila
Podul de la Brăila, care încă nici nu a fost predat de constructorul italian beneficiarului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, continuă să aibă probleme.
Muncitorii lucrează la reasfaltarea sensului de mers dinspre Tulcea spre Brăila. Și nu e prima dată când este refăcută aceeași porțiune, după inaugurarea din iulie anul trecut.
Șoferii care obișnuiesc să folosească podul de la Brăila sunt șocați de faptul că trec printr-un permanent șantier. Chiar dacă a fost inaugurat și dat în folosință acum zece luni, podul pare mereu în lucru.
Șofer: "Ce părere să am? Una proastă".
Reporter: La nici un an de la...
Șofer: "România!"
Șofer: "Suntem în România".
Reporter: Dar lucrează italienii la podul ăsta.
Șofer: "Nu contează".
Luni, muncitorii au lucrat la reasfaltarea unei benzi de pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila. Chiar ei recunosc ca au apărut numeroase probleme.
Viorel Gâscă, reprezentant al constructorului: "Având în vedere că au apărut o groază de defecte în stratul de uzură, trebuie să remediem, pentru a pune în siguranță circulația. Au apărut văluriri, au apărut mici fisuri. Și noi trebuie să le reparăm. Noi am respectat standardele și normativele în vigoare, dar, dacă compania o să dispună o altă soluție, vom vedea".
Muncitor tuciuriu: "Eu doar încarc asfaltul".
Reporter: Dar podul este nou. Cum de e nevoie să facă atât de repede lucrări de reasfaltare?
Muncitor tuciuriu: "Nu știu. Nu știu ce să vă zic".
Muncitor: "Sunt mici reparații, nu știu de ce...".
Este a doua oară când acest sens de mers este reasfaltat, după inaugurarea podului. Este sensul dinspre județul Tulcea spre județul Brăila. Adică pe acolo pe unde vin încărcate camioanele de la carierele de piatră din județul Tulcea.
Podul, lung de aproape două mii de metri, din care 1.120 de metri reprezintă doar deschiderea centrală, pare să fie victima folosirii neconforme. Cel puțin asta au declarat în repetate rânduri reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri: camioanele care vin dinspre carierele de piatră din județul Tulcea ar fi supraîncărcate.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: "Execuție proastă și soluție tehnică proastă. Astea sunt cauzele principale. Restul, că e tonaj, că a fost căldură, că nu s-a mers cu șosetele de asfalt, astea deja sunt paliative".
Aceeași porțiune a fost reasfaltată în septembrie, anul trecut. Între constructorul italian și Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt aproape 80 de procese pe rol, pe tema podului de la Brăila.