„Golden Gate de România” a devenit un permanent șantier. Noile probleme apărute la podul de la Brăila

×
Codul embed a fost copiat

Podul de la Brăila, care încă nici nu a fost predat de constructorul italian beneficiarului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, continuă să aibă probleme.

Muncitorii lucrează la reasfaltarea sensului de mers dinspre Tulcea spre Brăila. Și nu e prima dată când este refăcută aceeași porțiune, după inaugurarea din iulie anul trecut.

Șoferii care obișnuiesc să folosească podul de la Brăila sunt șocați de faptul că trec printr-un permanent șantier. Chiar dacă a fost inaugurat și dat în folosință acum zece luni, podul pare mereu în lucru.

Șofer: "Ce părere să am? Una proastă".

Reporter: La nici un an de la...

Citește și
podul de la braila
Podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare

Șofer: "România!"

Șofer: "Suntem în România".

Reporter: Dar lucrează italienii la podul ăsta.

Șofer: "Nu contează".

Luni, muncitorii au lucrat la reasfaltarea unei benzi de pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila. Chiar ei recunosc ca au apărut numeroase probleme.

Viorel Gâscă, reprezentant al constructorului: "Având în vedere că au apărut o groază de defecte în stratul de uzură, trebuie să remediem, pentru a pune în siguranță circulația. Au apărut văluriri, au apărut mici fisuri. Și noi trebuie să le reparăm. Noi am respectat standardele și normativele în vigoare, dar, dacă compania o să dispună o altă soluție, vom vedea".

Muncitor tuciuriu: "Eu doar încarc asfaltul".

Reporter: Dar podul este nou. Cum de e nevoie să facă atât de repede lucrări de reasfaltare?

Muncitor tuciuriu: "Nu știu. Nu știu ce să vă zic".

Muncitor: "Sunt mici reparații, nu știu de ce...".

Este a doua oară când acest sens de mers este reasfaltat, după inaugurarea podului. Este sensul dinspre județul Tulcea spre județul Brăila. Adică pe acolo pe unde vin încărcate camioanele de la carierele de piatră din județul Tulcea.

Podul, lung de aproape două mii de metri, din care 1.120 de metri reprezintă doar deschiderea centrală, pare să fie victima folosirii neconforme. Cel puțin asta au declarat în repetate rânduri reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri: camioanele care vin dinspre carierele de piatră din județul Tulcea ar fi supraîncărcate.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: "Execuție proastă și soluție tehnică proastă. Astea sunt cauzele principale. Restul, că e tonaj, că a fost căldură, că nu s-a mers cu șosetele de asfalt, astea deja sunt paliative".

Aceeași porțiune a fost reasfaltată în septembrie, anul trecut. Între constructorul italian și Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt aproape 80 de procese pe rol, pe tema podului de la Brăila.

Articol recomandat de sport.ro
Și-a refăcut viața, la trei ani de la divorț, cu bărbatul cu care a fost acuzată că și-a înșelat soțul: ”Am avut curaj”
Și-a refăcut viața, la trei ani de la divorț, cu bărbatul cu care a fost acuzată că și-a înșelat soțul: ”Am avut curaj”
Citește și...
Incident pe podul de la Brăila. Poliția a pornit în urmărirea unui șofer care conducea pe contrasens
Incident pe podul de la Brăila. Poliția a pornit în urmărirea unui șofer care conducea pe contrasens

Emoții pe podul de la Brăila, din cauza unui șofer neatent, în vârstă de 64 de ani.

Podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare
Podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare

Faimosul pod de la Brăila, inaugurat în vară chiar în prezența premierului Ciolacu și a ministrului Transporturilor, are din nou probleme. Podul care a costat peste jumătate de miliard de euro are fisuri la structura de rezistență.  

„Golden Gate-ul României” a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. De ce au apărut deja probleme
„Golden Gate-ul României” a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. De ce au apărut deja probleme

La numai două luni de la inaugurare, podul de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a intrat în reparații. Pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila, asfaltul a fost ras pe o bandă și s-a turnat altul, proaspăt.

Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor
Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor

Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat recent, ar putea fi iluminat în culorile tricolorului. Ministerul Transporturilor are trei propuneri pentru cel de-al treilea pod suspendat ca mărime din Europa.

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre a devenit atracție națională. Se organizează excursii pe podul suspendat de la Brăila
„Golden Gate-ul” de peste Dunăre a devenit atracție națională. Se organizează excursii pe podul suspendat de la Brăila

Podul suspendat de la Brăila este noua atractie națională. Mulți organizează excursii doar ca sa treacă pe deasupra fluviului pe „Golden Gate-ul” românesc.

Recomandări
Ce cuprinde noua ordonanță ”trenuleț” a Guvernului Bolojan. Măsurile fiscal-bugetare și de ”relansare economicǎ” pentru 2026
Ce cuprinde noua ordonanță ”trenuleț” a Guvernului Bolojan. Măsurile fiscal-bugetare și de ”relansare economicǎ” pentru 2026

Guvernul a transmis într-un comunicat emis luni noaptea, 22 decembrie, la ora 22.25, publicarea unei ordonanțe de urgență (OUG) care reglementează un set de măsuri ”necesare” pentru elaborarea bugetului pe anul 2026, cât și o serie de măsuri pentru 2026.  

Negocieri de pace fără succes între SUA, Ucraina și Rusia. Volodimir Zelenski se pregătește pentru un nou Crăciun negru
Negocieri de pace fără succes între SUA, Ucraina și Rusia. Volodimir Zelenski se pregătește pentru un nou Crăciun negru

Discuțiile separate care au avut loc în Florida între delegațiile Statelor Unite, Ucrainei și Rusiei au fost descrise și de această dată drept „constructive" de oficialii americani.

Ordonanța trenuleț „costă” bugetul de stat jumătate de miliard de lei anul viitor. Cum a propus Finanțele să acopere „gaura”
Ordonanța trenuleț „costă” bugetul de stat jumătate de miliard de lei anul viitor. Cum a propus Finanțele să acopere „gaura”

Ministerul Finanțelor a făcut public, luni 22 decembrie, la ora 22:52, un proiect de ordonanță de urgență care definește cadrul pentru elaborarea bugetului pe anul 2026 și conturează direcțiile financiare pentru perioada următoare.