„Golden Gate-ul României” a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. De ce au apărut deja probleme
La numai două luni de la inaugurare, podul de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a intrat în reparații. Pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila, asfaltul a fost ras pe o bandă și s-a turnat altul, proaspăt.
Lucrarea s-a făcut pe cheltuiala constructorului italian, care nu a predat încă podul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Ministrul Transporturilor spune că lucrarea a fost bine realizată, dar camioanele au încălcat restricțiile de tonaj și... au stricat asfaltul astă vară.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Două luni și aici se toarnă asfalt. Se curăță. Dar e pe tot podul, uite. Treabă românească", spune un șofer.
La numai o lună de la deschiderea fastuoasă a podului suspendat, șoferii au început atragă atenția că asfaltul se deplasează și e brăzdat de adevărate șanțuri. La sfârșitul săptămânii trecute, constructorul a remediat problema, dar parțial.
Reporter: Văd că s-a asfaltat din nou.
Muncitor: „Da, s-a asfaltat din nou, de aici din colo în colo”
Reporter: Dar ce s-a întâmplat? Din cauza tonajului mare?
Muncitor: „Nu știu."
De vină pentru deplasarea asfaltului ar fi maşinile de mare tonaj, spun cei de la Compania de Drumuri. Camioanele ar trebui să transporte, potrivit legii, cel mult 40 de tone, dar au încărcat și 60. Iar în iulie, pe caniculă, pe pod au trecut mașini mai grele de 7 tone și jumătate, deși legea interzice acest lucru.
Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: „Cei care nu le-au respectat au plătit, pentru că s-au plătit amenzi, iar lucrările au fost refăcute. Refacerile acuma se fac pe banii constructorului evident, pentru toate aceste lucrări există comisii de recepţie, specialiști din acest punct de vedere, să văd dacă lucrările au fost realizate aşa cum trebuie."
Și drumul care duce spre pod a fost rău afectat. Se vede cu ochiul liber. Și asta, cel mai probabil, tot din cauza camioanelor care nu au respectat limitele de tonaj prevăzute de lege.
Întregul proiect - ce cuprinde și aproximativ 20 de kilometri de drumuri de legătură în județele Brăila și Tulcea - urma să fie predat până la sfârșitul anului. Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că, cel mai probabil, data nu va fi respectată: constructorul ... nu are suficienți muncitori mobilizați pe șantier.