Gândacul nu e singura creatură din cauza căreia nu avem autostrăzi. Şi funcţionarii au greşit
„Gândacul Croitor al Stejarului", care riscă să blocheze finanțarea europeană pentru cea mai importantă autostradă din România, a ajuns și în atenția noului comisar European, pentru Transporturi.
Adina Vălean spune că România trebuie să facă un studiu de impact serios, pentru că autostrada trece prin arii protejate de lege. Vestea proastă este că studiul ar însemna o întârziere de cel puțin o jumătate de an.
Adina Vălean, comisarul pentru Transporturi Comisia Europeană: „Nu este vorba doar de gândăcel, gândăcelul poate, ca să-i citez pe cei de la Comisia de Mediu, nu a fost exemplul cel mai fericit ales. Este și el printre probleme. Problema cu adevărat este că studiul de impact pe mediu, care este luat foarte în serios în aprobarea unei cereri de finanțare, s-a făcut în termeni generali. Nu s-au precizat măsuri concrete, nu a avut credibilitate. Un studiu de impact serios durează în jur de 6-9 luni."
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean susține că a fost informată de problemele de mediu ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
Șoseaua trece prin 11 arii protejate și nu este protejată doar specia Morimus funereus, cunoscută în România sub numele de Gândacul Croitor al Stejarului, ci și alte insecte sau animale.
Potrivit comisarului, este puțin probabil ca prima autostradă din România care va traversa munții să poată ocoli zonele protejate.
Cum studiul de impact asupra mediului este superficial, trebuie refăcut complet. Ceea ce înseamnă, o întârziere de cel puțin o jumătate de an, dar și cel mai probabil alte costuri.
Potrivit unor estimări, autostrada costă peste 1.3 miliarde de euro. Uniunea Europeană plătește 85 la sută, bani care nu sunt încă pierduți.
De altfel, Adina Vălean susține că nu suntem singurii în această situație. Dă exemplul unor gândaci care au dus la mutarea unei gări din Stuttgart și al unui hamster care a întârziat cu trei ani Centura Strasburgului.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!