Fraudă de 7 milioane de euro din bani UE, la Galați. Cum au fost cumpărate remorchere care nu pot naviga pe Dunăre
Parchetul European îi cercetează pentru fraudă cu fonduri europene pe funcționarii de la Administrația Fluvială a Dunării de Jos și Autoritatea Navală Română.
Ei ar fi prejudiciat bugetul comunității cu șapte milioane de euro, bani din care au fost cumpărate două remorchere fluviale. Numai că licitația ar fi fost una cu dedicație, iar navele nu respectă criteriile tehnice pentru care au fost cerute fondurile europene.
Parchetul European anchetează modul în care Administrația Fluvială a Dunării de Jos a luat, cu 7 milioane de euro, două remorchere - Bicaz și Bechet. La sediul instituției, dar și la Autoritatea Navală Română procurorii au făcut percheziții și au ridicat mai multe documente.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Șapte funcționari publici care lucrează la Administrația Fluvială și la Autoritatea Navală ar fi vizați de anchetă.
Florin Uzumtoma, director Căi Navigabile AFDJ Galați: „Eu am venit în trening, m-au luat de pe faleză. Au venit colegii noștri care au spus „ne-am trezit cu ei, ce să facem? Pe noi deocamdată nu ne-a acuzat nimeni de nimic.”
Potrivit procurorilor, funcționarii publici vizați de anchetă au obținut finanțare europenă pentru achiziția celor două remorchere și ulterior, când au făcut achiziția au modificat în așa fel caietele de sarnici încât numărul de firme care puteau să se califice pentru a construi aceste nave să se reducă la una singură.
Compania care a câștigat licitația are birourile în portul Constanța. Imediat după ce i-a fost atribuit contractul de către Administrația Fluvială Dunărea de Jos, conducerea a comandat construirea celor două remorchere la un șantier naval din Turcia, iar în septembrie 2012 remorcherele Bechet și Bicaz au ajuns în portul Galați.
Remorcherele erau destinate navigației pe Dunărea fluvială, dar nu au putut fi folosite acolo pentru că aveau pescajul mai mare decât cel de 2 metri cerut în caietul de sarcini.
Cătălin Ciupercă, fost director AFDJ: „Remorcherul în loc să aibă 2 metri pescaj are 2,16 metri. Cu tancurile de combustibil umplute la jumatate îmi spunea echipajul ca are 2,4 metri pescaj.”
Neregulile au fost prezentate într-o anchetă „România, te iubesc!” încă de acum doi ani.
Angela Ivan, director general AFDJ: „Motivul pentru care cele 2 remorchere n-au fost folosite în vară pe zona aceea unde de fapt el ar fi trebuit să fie folosite este de fapt ca ele fizic n-aveau cum sa ajunga acolo. Da, fizic. Dar eu vreau sa va spun ca ele totusi n-au stat degeaba.”
Acum directoarea AFDJ, Angela Ivan, și-a menținut tonul.
Angela Ivand, director AFDJ: „Pescajul era cumva ușor depășit, dar ele își fac treaba și actualmentre și pe Dunărea fluvială. Acum, că erau la limită...”
Achiziația celor două remorchere - Bicaz și Bechet - a intrat în atenția Parchetului European, după ce și DNA a făcut o anchetă.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, dunare, Parchetul European, galati, frauda,
Dată publicare:
27-03-2024 19:21