Alimente expirate și gândaci, în hoteluri de lux din Capitală. Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au dat amenzi
Două hoteluri de cinci stele din București au fost amendate de reprezentanții Autorității pentru Protecția Consumatorilor, care spun că au descoperit alimente expirate, mâncare stricată și mizerie în camere.
Pentru moment, restaurantele din interior au fost închise, iar inspectorii au dat amenzi de până la 35.000 de lei.
Veniţi în control, reprezentanţii Autorității pentru Protecția Consumatorilor au filmat imagini cu alimente care urmau să fie gătite, ţinute însă la temperatura camerei şi nu la –18 grade, cum este recomandat. Oficialii spun că multe produse erau expirate, de la carne şi brânzeturi, până la prăjituri şi produse de panificaţie. În frigider, inspectorii au găsit platouri cu mâncare de la mesele anterioare.
Nicușor Ghiță, comisar-şef Bucuresti-Ilfov: „Nu îşi avea rostul ca aceste alimente să fie păstrate în continuare în spaţii frigorifice. Erau sandwichuri, brânzeturi diferite ambalate, aşezate pe platouri şi parte din ale avea indicii de consum anterior.”
În bucătăriile restaurantelor, inspectorii spun că au găsit veselă şi ustensile rupte, ruginite şi arse. Iar blatul şi spaţiilor de lucru nu erau corect igienizate, coşurile de gunoi nu aveau capace, iar mâncarea gătită avea un miros puternic.
Nicușor Ghiță, comisar-şef Bucuresti-Ilfov: „Produse de panificaţie, legume şi fructe cu urme vădite de modificări organoleptice, de asemenea, preparate alimentare finite. Degajau miros nespecific şi aveau gust înţepător.”
În urma controalelor, inspectorii au găsit nereguli inclusiv în camerele de cazare, unde aşternuturile erau pline de fire de păr şi pete, dar şi praf pe mobilă şi în baie, semn că nimeni de la curăţenie nu a verificat şi igienizat spaţiile, imediat după plecarea turiştilor. În medie, o noapte de cazare la un astfel de hotel începe de la 100 de euro.
În faţa autorităţilor, reprezentanţii lanţurilor hoteliere au susţinut că nu au sufficient personal. Ştirile PRO TV au solicitat un punct de vedere official, însă doar unul dintre lanţurile hoteliere a răspuns.
„În cadrul hotelului, igiena și curățenia sunt o prioritate absolută. Un număr redus de zone care necesită îmbunătățiri au fost indicate în cea mai recentă inspecție a ANPC și am luat măsuri imediate pentru a le remedia. Toate serviciile hotelului continuă să fie operaționale și neafectate de măsurile luate”, au precizat reprezentanţii hotelului.
Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de 35.000 de lei și a oprit de la consum peste 200 de kilograme de produse alimente, în valoare de 4.700 de lei.