Fonduri europene pentru promovarea produselor agricole. Ce sumă oferă Comisia Europeană pentru a ajuta fermierii
Fermierii români produc hrană de calitate, dar nu se pricep să o vândă. Prea puțini au cunoștințe de marketing, așa că, de multe ori, își vând produsele cu bani puțini.
Fermierii nu știu că pot cere ajutorul Comisiei Europene, care oferă aproape 200 de milioane de euro pentru campanii de promovare. Banii se dau pentru produse alimentare autentice, dar și fructe și legume proaspete.
Asociația Producătorilor Bio din România este una dintre puținele organizații de fermieri de la noi care a accesat bani europeni pentru promovare. Cu ajutorul acestor fonduri, producătorii participă la târguri de profil din toată lumea și așa au reușit să încheie contracte importante. Acum, de pildă, își pregătesc standurile pentru cel mai mare târg de produse ecologice din Germania.
Marian Cioceanu, președintele Asociației Bio România: „Contractele sunt în special cu vestul Europei, începând cu Germania, Italia. O firmă românească prezentă aici a fost listată cu vinul lor pe cel mai mare site de profil din Germania. Ceea ce este o realizare. Aceste târguri sunt o vitrină. Nu ești aici, nu te cunoaște nimeni. Și nu prea ai șanse, în special cu produse cu valoare adăugată, să ieși pe piață. Te caută importatorii, dar te caută pentru materii prime.”
Puțini fermieri români știu însă că pot accesa milioane de euro pentru a-și promova produsele. În ultimii ani, doar patru asociații de fermieri de la noi au aplicat pentru aceste fonduri. Pot folosi banii ca să participe la târguri, evenimente de profil ori să își facă promovare pe internet. De altfel, în unele cazuri, Comisia Europeană se oferă să facă ea campaniile de marketing. Sub sloganul "Bucurați-vă, este din Europa", Comisia Europeană a făcut cunoscute în toată lumea, alimente din diverse țări, chiar și din România.
Larisa Antal, corespondent PRO TV: „Străinii găsesc aici informații despre sute de tipuri de carne, brânzeturi, fructe, legume ori dulciuri. La categoria brânzeturi, de exemplu, printre delicatesele franțuzești și italienești se află și telemeaua de Ibănești.”
Anul acesta sunt aproape 200 de milioane de euro pentru producătorii care vor să găsească noi piețe unde să își vândă marfa. Peste 19 milioane de euro vor fi alocate numai pentru promovarea fructelor și legumelor prospete.
Alin Mituța, europarlamentar în Comisia Pentru Agricultură: „Pot aplica asociațiile de fermieri sau cooperativele. Tot ce trebuie să facă este să intre pe un site dedicat al Comisiei Europene, să încarce documentele de candidatură, atenție, până pe 20 aprilie. Dosarele vor fi analizate apoi și se vor alege câștigătorii. Există și un număr de telefon unde pot suna pentru informații, îi pot ajuta să își facă campaniile.”
Comisia încurajează promovarea alimentelor care, prin fabricarea lor, poluează foarte puțin, nu distrug mediul și țin cont de bunăstarea animalelor. Pentru promovarea acestor produse pot fi accesate peste 36 de milioane de euro. Alte 28 de milioane de euro pot fi accesate pentru alimentele pe care experții europeni le consideră "produse de înaltă calitate". Adică au obținut certificări ecologice ori au indicații geografice protejate. România are în prezent zeci de astfel de produse pe care le-ar putea promova mai bine.
Citește mai multe informații pe European Research Executive Agency!
Sursa: Pro TV
Etichete: fermieri, fonduri europene, produse agricole,
Dată publicare:
19-02-2023 20:17