Explicația CFR Călători pentru punerea în circulație a trenurilor ilegale: La vremea respectivă nimeni nu avea smartphone
Operatorul feroviar de stat CFR Călători recunoaște că pune în circulație trenuri ilegale, care nu respectă cerințele minime de confort prevăzute de reglementările în domeniu, potrivit clubferoviar.ro.
Sunt nereguli la trenuri pe rutele Satu Mare-Timișoara Nord, Baia Mare-Timișoara Nord și Timișoara Nord-Cluj Napoca, conform sursei citate.
Responsabilii societății spun că de vină pentru situația din 2023 este ce s-a întâmplat în 2002, când ministru al Transporturilor era Miron Mitrea.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Explicația conducerii CFR Călători
„În stabilirea materialului rulant cu care sunt operate trenurile de călători se au în vedere mai multe aspecte în care cele de ordin tehnic, de siguranța circulației și de îndeplinire a adaptabilității materialului rulant la carcteristicile secției de circulație (viteză de circulație, peroane etc) sunt majore. Pentru CFR Călători, asigurarea confortului călătorilor este o temă importantă și s-au făcut și se fac în continuare procese susțiunte pentru îmbunătățirea tuturor condițiilor. Astfel, procesele de modernizare care vizează materialul rulant au impus ca obligativitate și vor impune în continuare inclusiv dotarea cu prize de 230 V. Acest lucru este valabil desigur și în procesele noi de achiziție și modernizare a vehiculelor feroviare, fie ele rame sau vagoane”, a precizat conducerea CFR Călători pentru clubferoviar.ro.
Conducerea CFR Călători menționează situația din 2002, când ministru al Transporturilor era Miron Tudor Mitrea și când au fost cumpărate primele automotoare Siemens Desiro.
„Achiziționarea automotoarelor Desiro la nivelul anilor 2002 de către statul român și introduse în exploatare la operatorul național de transport feroviar de călători nu au vizat existența mai multor prize pe automotor, față de priza aflată în vecinătatea cabinei toaletă. În acea perioadă, telefonia mobilă și internetul erau slab utilizate în țara noastră și nu exista cerere în acest sens din partea publicului. Așadar, materialul rulant ce va fi achiziționat ca vehicule nou construite vor fi dotate constructiv cu prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop”, a mai transmis conducerea CFR Călători.