Este oficial. Curierii din România vor raporta la ANAF toate detaliile despre cumpărătorii online care plătesc ramburs
Ordinul prin care firmele de curierat din România trebuie să raporteze la ANAF toate operațiunile de livrare cu plata ramburs, efectuate în țară, a fost publicat în Monitorul Oficial.
Astfel, curierii sunt obligați de acum înainte să trimită la ANAF detalii despre persoanele care au comandat online și au plătit ramburs, adică la livrare.
Aceste detalii includ numele persoanelor, adrese sau conturile bancare folosite.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Curierii trebuie să completeze în fiecare lună formularul 395, respectiv ”Declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național”.
Formularul se validează și se semnează electronic cu ajutorul programului de asistență, asigurat gratuit de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, (ANAF) pe portalul ANAF sau la distanță, pe portalul e-guvernare.
Formularul se difuzează gratuit pe portalul ANAF, iar un model poate fi consultat în Monitorul Oficial.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat după împlinirea acestui termen - se arată în ordinul în vigoare.
Formularul 395. Ce trebuie să raporteze curierii la ANAF
Iată câteva dintre prevederile acestui ordin care îi vizează pe curierii din România:
-► Coloana „Denumire/Nume și prenume expeditor” - se înscrie denumirea persoanei juridice expeditoare sau numele și prenumele expeditorului persoană fizică care sunt înscrise pe documentul de transport.
-► Coloana „Adresă oficiu”- în situația în care trimiterea poștală este adusă la sediul/punctul de lucru/oficiul furnizorului de servicii poștale de către expeditor sau de către un terț, se înscrie adresa unde este situat respectivul oficiu, în situația în care locul de ridicare al trimiterii poștale este pe teritoriul național.
-► Coloana „Modalitate virare ramburs către expeditor” - se înscrie modalitatea prin care este remis rambursul către expeditor, respectiv:
a) „Cont colector” - în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie virată într-un cont bancar indicat de către expeditor;
b) „Numerar” - în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie returnată în numerar expeditorului sau altei persoane.
-► Coloana „IBAN cont colector” - în situația în care modalitatea de virare este cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.”
-► Coloana „Nume și prenume persoană fizică care a recepționat rambursul pentru expeditor” — în situația în care modalitatea de virare a rambursului către expeditor este numerar, se înscriu numele și prenumele persoanei fizice care a recepționat rambursul în numerar.
-► Coloana „IBAN cont colector” - în situația în care modalitatea de virare este cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.
-► Coloana „Denumire/Nume și prenume destinatar” - se înscrie denumirea persoanei juridice destinatare sau numele și prenumele destinatarului persoană fizică.