Efectele secetei se văd pe Dunăre. Transportatorii trebuie să reducă cantitatea de marfă ca să poată înainta prin apă
Se văd deja efectele secetei pe Dunăre. Transportatorii trebuie să reducă marfa ca să poată înainta prin apa scăzută, iar asta duce la creșterea costurilor.
În același context combinatul siderurgic din Galați și-a suspendat activitatea și așteaptă transporturile de minereu și cărbune. Inclusiv barje cu cereale sunt blocate pe fluviu, iar zilnic cel puțin două convoaie eșuează și trebuie aduse pe linia de plutire.
Aproape de ecluza de la Cernavodă, Dunărea nu depășește un metru adâncime. Navele trec tot mai rar pe aici.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pescar: "Nu au mai trecut vapoare, nimic. Din cauză că a scăzut prea tare apa".
Probleme sunt şi la Galaţi. Din cauza nivelului scăzut al Dunării armatorii au şi câte 2 nave eşuate pe zi. Și sunt nevoiţi să transporte mai puţină marfă. O barjă care ar căra în mod normal 1600 de tone de cereale, poate fi încărcată acum doar cu o mie de tone. Cheltuielile cresc cu cel puțin 30%, iar asta se reflectă până la consumator.
Ivan Roman, director Planificare și Execuție Transport, NAVROM: ”Desfacem convoaiele și trecem fiecare punct critic cu câte o unitate. Acest lucru duce la întârzieri foarte mari. Până la 6, 7 zile întârziere cu sosirea mărfii la destinație”.
Sunt în total 4 puncte critice pe unde barjele trec cu mare dificultate, unde inevitabil se creează aglomerări.
Activitatea ultimului furnal funcțional din combinatul siderurgic de la Galați, furnalul numărul 5, a fost suspendată. Principalul motiv este lipsa materiei prime, care ar fi trebuit să vină cu barjele, pe Dunăre. În acest timp, reprezentanții combinatului spun că angajații sunt în continuare plătiți.
Nivelul Dunării este cu peste un metru sub media multianuală. La Porțile de Fier debitul este, de asemenea, foarte scăzut.
Florin Uzumtoma, director căi navigabile, AFDJ Galați: ”Aproape de jumate, cam pe aicea suntem”.
Adrian Maizel, șef Birou Hidrografic AFDJ Galați: ”Navele aproape ating pilele fostului pod al al lui Constantin, din zona kilometrului 635-634. Ca și în trecut, noi semnalizăm acest obstacol în navigație în harta electronică.”
Din păcate, meteorologii spun că nici în următoarele două săptămâni nu sunt anunțate precipitații pe cursul Dunării.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: seceta, dunare, galati, nave, cernavoda,
Dată publicare:
25-10-2023 19:34