Doar 4.500 de mașini din România sunt ecologice. Ce autoturisme își cumpără românii
Românii au înmatriculat în ultimul trimestru din 2018 cu 10 la sută mai puţine maşini faţă de 2017. A scăzut uşor importul de vehicule la mâna a doua, iar vânzarea de autoturisme noi are încă o creştere mică.
Partea proastă pentru aerul pe care îl respirăm este că românii cu venituri mici cumpără în continuare vehicule cu motoare diesel de generaţie veche. În schimb, cele cu motoare electrice sau hibrid sunt foarte puţine, la jumătatea mediei europene.
Statistica arată ca europenii au preferat în 2018 maşinile cu motoare de benzină în proporţie de 57%, iar dieselul a ajuns la 36 la sută din vânzări. Unii producători auto au decis chiar să renunţe la motorul pe motorină.
Vin din urmă autoturismele cu tracţiune electrică sau hibrid. Acestea au reprezentat 7 la sută din numărul maşinilor vândute.
Românii urmăresc trendurile europene când îşi iau maşini noi. Benzina este preferată de peste 60 la sută dintre clienţi, iar motorina de 35 la sută. Avem doar 4.500 de autoturismelor ecologice, adică doar 3 la sută din piaţă.
În 2018, numărul maşinilor noi a crescut cu aproape 20 la sută faţă de 2017. Este cel mai mare volum de maşini noi comercializate în ultimii zece ani. Dar nu este suficient pentru a echilibra numărul de maşini vechi importate. La fiecare maşină nouă cumpărată, au fost aduse altele 3 la mâna a doua.
Problema este că peste 70 la sută dintre vehiculele aduse din Europa sunt pe motorină. Doar 25 la sută consumă benzină. Şi totuşi de ce îşi cumpără românii maşini la mâna a doua, în special cu motoare diesel şi nu pe benzină? Asta găsesc pe piaţa europeană, în condiţiile în care ţările din Vest vor să scape de ele, spun specialiştii.
Cristian Milea, reprezentant Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme: „Pentru o categorie diesel vechi există reglementări locale. Sunt interzise în anumite zone. Aceste mașini sunt purtătoare de taxe mai mari. Utilizatorul lor își face o alegere. O mașina prietenoasă cu mediul va fi mai ieftină."
Primăriile marilor oraşe din Europa intenţionează să interzică maşinile vechi cu motoare diesel euro 3, euro 4, adică foarte poluante, dar nu este vorba de motoarele diesel de generaţie nouă, care ar respecta normele, spun producătorii şi importatorii.
De pildă, Hamburg, al doilea oraş ca mărime din Germania, va lua această măsură din vară.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!