De când a fost modificat Codul Rutier, polițiștii i-au sancționat pe șoferii agresivi

×
Codul embed a fost copiat

Șoferii din România sunt tot mai nervoși și chiar agresivi. Și nu este doar o constatare, ci realitatea scoasă în față de noul cod rutier.

În mai puțin de două luni, de când a fost modificat, polițiștii i-au sancționat pe cei care i-au pus în pericol pe alții în trafic prin frânări bruște, flash-uri și claxoane fără motiv. Manevrele de acest tip au dus chiar la o bătaie între un șofer de autobuz și un biciclist. S-a întâmplat pe șoseaua Mihai Bravu, din Capitală.

Un pasager din autobuzul 335 a filmat momentul în care şoferul STB a coborât şi a început să bată un biciclist, curier la o firmă care livrează mâncare la domiciliu. Șoferul nu s-a lăsat până nu i-a distrus bicicleta. Conflictul ar fi pornit în trafic pentru că biciclistul s-ar fi strecurat printre mașini, când strada era blocată. Angajatul STB are acum dosar penal pentru lovire şi alte violențe și a fost demis.

Dacă se va dovedi că a fost agresiv şi în trafic ar putea rămâne și fără permis o lună de zile.

Până recent polițiștilor de la rutieră le era foarte greu să sancționeze un șofer care făcea manevre periculoase în trafic pentru că legea nu definea clar situațiile în care se consideră că un conducător auto are un comportament agresiv la volan.

Citește și
politie
Un bărbat a vrut să dea foc Casei de Pensii din Sectorul 6. A aruncat cu benzină pe hol

Lavinia Petrea, corespondent Știrile PROTV: „Ne aflăm într-un pligon și vom exemplifica trei dintre cele mai des întâlnite situații în care șoferii din românia au fost sancționați pentru comportament agresiv la volan. Prima situație este aceea în care un șofer se apropie fără motiv de un alt vehicul și frânează brusc cu scopul de a-l intimida pe celălalt șofer. A doua situație este aceea în care un șofer schimbă des benzile de circulație pentru a depăși vehiculele care circulă în același sens, iar un al treilea tip de comportament agresiv la volan pentru care șoferii au fost sancționați este acela când sunt folosite excesiv flashurile și claxonul cu scopul de a-i face pe ceilalți şoferi să elibereze banda de circulație.”

Este însă important ca abaterea să fie înregistrată fie de poliție, fie de camere instalate pe bordul mașinilor aflate în trafic.

În câteva imagini a fost surprins un șofer care schimba des și brusc benzile de mers pentru a depăși celelalte mașini, și nici nu semnalizează. Polițiștii l-au urmărit și au constatat că a condus agresiv mai mulți kilometri, incomodându-i pe șoferii care circulau normal.

Polițiștii de la rutieră pot sancționa doar manevrele periculoase, nu neapărat limbajul agresiv.

Cms. șef Cristian Andrieș, de la Direcția de Poliție Rutieră: „Când vorbim de comportament agresiv, vorbim exclusiv de adoptarea unor manevre necorespunzătoare în trafic de natură a stânjeni pe ceilalți participanți la trafic.
Reporter: Unde se încadrează limbajul agresiv, injuriile aduse de un șofer altui șofer?
Cms. șef Cristian Andrieș, de la Direcția de Poliție Rutieră: În niciun caz nu putem să vorbim despre un comportament agresiv. Este vorba despre un limbaj agresiv care e sancționat de legislația rutieră aparte, de sine stătător.

Cei care sunt agresivi în trafic riscă între 580 și 725 de lei amendă și suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile. Cei care înjură la volan, dar şi pasagerii lor, pot primi o amendă de 2.900 de lei.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Haos la debutul lui Dinamo în Superliga! Suporterii, bătuți de jandarmi la Miercurea Ciuc: violență și gaze lacrimogene
FOTO Haos la debutul lui Dinamo în Superliga! Suporterii, bătuți de jandarmi la Miercurea Ciuc: violență și gaze lacrimogene
Citește și...
Un bărbat a vrut să dea foc Casei de Pensii din Sectorul 6. A aruncat cu benzină pe hol
Un bărbat a vrut să dea foc Casei de Pensii din Sectorul 6. A aruncat cu benzină pe hol

Un bărbat de 35 de ani care a aruncat, miercuri, cu benzină în holul Casei de Pensii Sector 6 şi a ameninţat că va da foc, a fost imobilizat şi încătuşat de poliţişti.

Râșnov, primul oraș din România care își protejează locuitorii de urși cu gard electric: „Mai montăm încă 5.200 de metri”
Râșnov, primul oraș din România care își protejează locuitorii de urși cu gard electric: „Mai montăm încă 5.200 de metri”

Autoritățile au instalat la Râșnov primii 800 de metri de gard electric, o măsură menită să protejeze locuitorii de urșii care coboară frecvent din pădure, atrași de containerele de gunoi din apropierea gospodăriilor.

Statul român acuză Damen că ar fi deturnat 55 de milioane de euro din bugetul șantierului Mangalia - presa olandeză
Statul român acuză Damen că ar fi deturnat 55 de milioane de euro din bugetul șantierului Mangalia - presa olandeză

Damen este acuzat de statul roman că ar fi falimentat șantierul naval Mangalia prin „operațiuni ilegale, orchestrate”. Constructorul ar fi deturnat 55 de milioane de euro prin operațiuni care ar fi crescut artificial datoriile șantierului.

Recomandări
Noul buget al Uniunii Europene, în pregătire. Domeniile în care România vrea să primească mai mulți bani
Noul buget al Uniunii Europene, în pregătire. Domeniile în care România vrea să primească mai mulți bani

Comisia Europeană urmează să prezinte propunerea pentru bugetul Uniunii. Se întinde pe 7 ani, începând cu 2028. Se anunță o schimbare majoră a modului în care vor fi cheltuiți banii.

Fostul șef Romsilva, care a încasat 100.000 euro primă de pensionare, a dat în judecată regia și cere despăgubiri cu dobândă
Fostul șef Romsilva, care a încasat 100.000 euro primă de pensionare, a dat în judecată regia și cere despăgubiri cu dobândă

Fostul director general al Romsilva Teodor Ţigan a dat în judecată Regia Naţională a Pădurilor, după ce a fost concediat de la Direcţia Silvică Arad.

ANRE vrea să pună capăt „bișniței
ANRE vrea să pună capăt „bișniței" cu energie. „Băieții deștepți" vor achita de acum un avans, când semnează contractele

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a adoptat un Ordin prin care cumpărătorii de energie electrică vor fi obligaţi să plătească un avans sau să constituie o garanţie minimă la momentul semnării contractelor.