Curierii sau șoferii din aplicațiile de ride-sharing ar putea deveni angajați cu normă întreagă. Proiectul pregătit de UE

×
Codul embed a fost copiat

28 de milioane de europeni, printre care și numeroși români care lucrează prin intermediul platformelor digitale ar putea deveni angajați cu normă întreagă.

Toate persoanele care prestează servicii prin intermediul acestor platforme cum sunt curierii ori șoferii aplicațiilor de ride sharing nu vor mai putea fi concediate sau penalizate prin aplicație, așa cum se întâmplă acum.

Uniunea Europeană vrea să facă ordine în platformele digitale şi să îmbunătăţească mediul de lucru pentru cei care prestează servicii pentru aplicații precum Uber, Glovo, Tazz și Bolt. De multe ori, sunt tratați ca lucrători independenți, în ciuda faptului că sunt supuși unor reguli similare cu ale angajaților obișnuiți.

Vorbim despre lucrătorii pe platforme digitale de genul celor care ne livrează mâncare, de exemplu. Uniunea Europeană vrea o directivă care să le reglementeze drepturile. La nivelul Uniunii Europene vorbim de peste 28 milioane de de persoane și 500 platforme online.

Nu au asigurări de sănătate, nu beneficiază de niciun drept, dacă, de exemplu fac un accident, mergând pe bicicletă, în timp ce livrează mâncare.

Citește și
Sofer
Proiect USR: Șoferii de ride-sharing să poată folosi banda specială destinată transportului public
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Dacă ar fi angajaţi, ar fi considerat accident de muncă. În studioul emisiunii "EUROmania", Dragoş Pîslaru, preşedintele Comisiei de Muncă din Parlamentul European, a declarat că în ţara noastră acest domeniu nereglementat dă senzaţia unei „mici jungle, în care fiecare e pe cont propriu”.

Camelia Dontu: Câte persoane lucrează în România pentru aceste platforme digitale?

Dragoş Pislaru: „Nu există o statistică oficială, pentru că nici n-a existat un interes al autorităților publice foarte mare pentru această zonă. Estimarea ar fi că discutăm între unu și două milioane de contractori și furnizori care sunt implicați. Luăm în calcul nu doar lucrătorii, ci și personalul mai larg al acestor platforme."

După trei ani, s-a ajuns la un acord privind directiva europeană. Lucrătorii pot primi statutul de angajaţi dacă îndeplinesc anumite criterii, care vor fi stabilite de fiecare stat membru. Odată cu statutul de angajat, lucrătorii ar primi şi avantajele aferente, cum ar fi măsurile de protecţie socială.

Aida Chivu, specialist HR: „Nu va fi simplu deloc, pentru că noi ca și țară nu suntem pregătiţi să încadrăm undeva noua reglementare care se dă la nivel de UE. Pentru că practic această poziție sau funcție trebuie dată într-o direcție sau alta. Fie către part-time, fie ne ducem către un fel de angajament full time, ceea ce nu se potrivește naturii jobului pe care aceștia îl prestează."

Directiva europeană vrea să reglementeze și utilizarea inteligenţei artificiale la locul de muncă. Dacă acum lucrătorii sunt penalizaţi sau daţi afară din funcţie de rezultatele afişate de algoritmi, noua lege prevede că astfel de decizii nu pot fi luate decât de persoane. Directiva trebuie să fie ratificată de statele membre.  

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Prima apariție publică a lui Adrian Mititelu Jr după ce a ieșit din comă
FOTO Prima apariție publică a lui Adrian Mititelu Jr după ce a ieșit din comă
Citește și...
Cât câștigă un șofer cu Bolt. De ce să te apuci de curierat
Cât câștigă un șofer cu Bolt. De ce să te apuci de curierat

De aproximativ 8 ani, românii apelează la firmele de ride sharing pentru a se deplasa sau a-și comanda mâncare. Fie ca merg la serviciu, ies în oraș sau merg la cumpărături, tot mai mulți români apelează la aplicațiile de ride-sharing

Proiect USR: Șoferii de ride-sharing să poată folosi banda specială destinată transportului public
Proiect USR: Șoferii de ride-sharing să poată folosi banda specială destinată transportului public

Deputatul USR Filip Havârneanu anunţă că a iniţiat un proiect de lege care prevede că şoferii care lucrează pentru companii de ride sharing gen Uber sau Bolt pot folosi banda destinată transportului public, aşa cum se întâmplă în cazul taxiurilor.

Românii, tot mai atrași de mașinile electrice închiriate direct de pe stradă. Cum funcționează acest lucru
Românii, tot mai atrași de mașinile electrice închiriate direct de pe stradă. Cum funcționează acest lucru

Cei care închiriază mașini electrice direct de pe stradă au tot mai mulți clienți la noi, în țară. Clienții preferă acest tip de transport în detrimentul celui în comun.

O mare companie de ride sharing se retrage din România. Care este motivul
O mare companie de ride sharing se retrage din România. Care este motivul

Aplicația de ride sharing Yango se retrage din România, după doar un an de zile, invocând legislația mult prea rigidă în domeniu.

Will Smith, șofer pentru o zi. Cum și-a surprins actorul fanii din Miami
Will Smith, șofer pentru o zi. Cum și-a surprins actorul fanii din Miami

Actorul Will Smith a avut o apariţie neaşteptată pe străzile din Miami. Starul s-a deghizat în şoferul unei companii de ride sharing şi a plecat la plimbare. Cei care îşi aşteptau liniştiţi comanda de taxi au rămas fără cuvinte când au văzut cine a parcat

Recomandări
Demonstrație de forță a trupelor NATO, cu ”dedicație” pentru Rusia: Această zonă rămâne sub protecţia Alianţei!
Demonstrație de forță a trupelor NATO, cu ”dedicație” pentru Rusia: Această zonă rămâne sub protecţia Alianţei!

Alianța NATO a încheiat un exerciţiu militar, "Brave Griffin", la frontiera dintre Polonia şi Lituania privind securizarea faimosului Coridor Suwalki.

Pacienții români, trimiși de la spitalele de stat la cele private. Cum se întâmplă, de fapt, în alte țări din UE
Pacienții români, trimiși de la spitalele de stat la cele private. Cum se întâmplă, de fapt, în alte țări din UE

În multe state, medicii lucrează și la stat și la privat, iar interzicerea acestei practici ar goli spitalele publice. Doar că în alte țări, situația este bine reglementată și pacienții nu sunt forțați să meargă la privat.

Ca să prindă viteză în cursa pentru Primăria Capitalei, liberalul Sebastian Burduja a venit cu motocicleta să se înscrie
Ca să prindă viteză în cursa pentru Primăria Capitalei, liberalul Sebastian Burduja a venit cu motocicleta să se înscrie

Ca să prindă viteză în cursa pentru primăria Capitalei, liberalul Sebastian Burduja a venit cu motocicleta să își depună candidatura.